Un 12,5% més de multes a patinets respecte a l'any passat a Barcelona
Un 12,5% més de multes a patinets respecte a l'any passat a Barcelona (Canva)

Més multes als patinets a Barcelona: la Guàrdia Urbana en sanciona 60 cada dia

Les multes augmenten un 12,5% respecte l'any passat abans que s'aprovi l'obligatorietat de portar el casc i que es recomani la contractació d'una assegurança
El periodista Miquel Jarque mirant a càmera
Periodista de Societat de 3CatInfo
1 min

De gener a novembre, la Guàrdia Urbana ha multat 19.706 conductors, 2.500 més que en el mateix període de l'any passat, segons avança Catalunya Ràdio.

La majoria han estat per circular pel lloc que no correspon, per exemple per la vorera (5.019). També han pujat els sancionats per saltar-se un semàfor (4.500) i per conduir amb auriculars (2.700).

Patinet elèctric
De gener a novembre, la Guàrdia Urbana ha multat 19.706 conductors de patinets

Barcelona va ser pionera a regular la circulació dels patinets. L'any 2017 va ser la primera ciutat catalana a fer-ho. Ara, aquesta normativa s'ha d'adaptar al nou marc legislatiu estatal.

En aquesta norma, per primera vegada es diferencia un vehicle de categoria L, que té matrícula i ha de passar la ITV, d'un de mobilitat personal. Adrià Gomila, director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, recorda algunes de les normes específiques que afecten aquests vehicles:

Ara per ara, només pot anar-hi una persona, no poden circular per la vorera ni portar auriculars.

L'ajuntament de Barcelona treballa en una nova normativa, abans de final de mandat, que farà obligatori l'ús del casc:

L'assegurança no és obligatòria, però és molt recomanable. A més, es poden contractar per franges de temps.

Dues dones ferides per l'incendi d'un patinet elèctric en un habitatge a Terrassa
L'Ajuntament de Barcelona treballa en una nova normativa que farà obligatori el casc abans de final de mandat

Casc sí. Assegurances, de moment, no

Tot i no ser obligatòries, el producte interessa als conductors. Cobreixen responsabilitats civils i els danys al conductor, i algunes fins i tot assistència mecànica. Només el RACC ha doblat les assegurances a patinets, han passat de 2.000 abans de la pandèmia a 4.000.

Albert Puigdemont, responsable de màrqueting del RACC, sosté que són imprescindibles en un context en què aquests vehicles circulen un 23% més que abans de la pandèmia:

No és un cotxe ni una moto, però poden superar els 25 km/h. No tenir assegurança deixa desprotegit l'afectat. Hauria de ser obligatòria.

El RACC reclama una normativa clara i que s'obligui a matricular els vehicles. L'Ajuntament de Barcelona hi treballa i farà obligatori el casc durant el primer trimestre del 2023.

Avui és notícia