Milionaris per poc temps: la loteria noruega notifica premis per error a desenes de persones
Milers de noruecs van creure divendres que eren milionaris. De fet, van rebre una notificació de l'empresa estatal de loteria Norsk Tipping comunicant-los que acabaven de guanyar grans quantitats de diners a l'Eurojackpot.
Però era un error, no els havien tocat els diners anunciats. El codi que converteix els cèntims d'euro a corones noruegues era incorrecte, però quan es va descobrir ja s'havien enviat notificacions incorrectes anunciant quantitats "excessivament elevades". Durant una estona, a la pàgina web també s'hi van publicar premis equivocats.
Segons alguns mitjans noruecs citats per la BBC, en comptes de dividir-se per 100 --com corresponia--, les quantitats es van multiplicar per 100. Per tant, una persona a qui li van prometre 1,2 milions de corones, en realitat només n'havia guanyat 120. Amb el canvi actual, un euro equival aproximadament a 11,8 corones noruegues.
El tabloide VG, el diari més llegit a Noruega, recull el testimoni d'alguns dels ciutadans afortunats --tot i que, finalment, no tan afortunats com se'ls havia dit--.
Mina Bakken de Bærum, per exemple, va saltar de la cadira quan va veure que acabava de guanyar dos milions i mig de corones. "Vaig començar a riure, fins que li vaig dir a la meva parella que havíem de comprovar-ho dues vegades. Aleshores vaig veure que només teníem 3+1 correctes", apunta. "Estem buscant pis, de manera que dos milions i mig ens haurien anat bé", afegeix resignada.
Un altre dels momentàniament afortunats és Sean Serville, que en un vídeo explica que es pensava que havia guanyat 1,9 milions de corones: "Vaig obrir un xampany força car, però després vaig comprovar la llista de resultats i vaig veure que no podia ser correcte."
Ningú va cobrar una quantitat errònia
En un comunicat, l'empresa explica que el mateix divendres al vespre va eliminar del lloc web els imports incorrectes dels premis.
A quarts de cinc de la matinada d'aquest dissabte, els premiats van cobrar la quantitat exacta i, a la nit, es va penjar el resum correcte dels premis.
Malgrat l'embolic, l'empresa assegura que cap client va rebre un premi que no li correspongués.
Dimissió de la consellera delegada
L'error ha provocat la dimissió de la consellera delegada de l'empresa, Tonje Sagstuen, que ha demanat disculpes a les persones afectades i ha dit que entén que estiguin enfadades:
He rebut molts missatges de gent que havia aconseguit fer plans per a les vacances, comprar un apartament o reformar-lo, abans d'adonar-se que l'import era incorrecte. A ells només els puc dir: 'Ho sento!'
Aquest cas és el darrer d'una cadena de diversos errors en què s'ha vist implicada Norsk Tipping en els darrers mesos. Dissabte, l'empresa es va reunir amb el Ministeri de Cultura de Noruega per informar sobre l'incident i va manifestar la voluntat de reconstruir la confiança de la ciutadania noruega, "trencada" amb aquest incident.
Norsk Tipping ha explicat que, al llarg del dissabte al matí, es van fer tasques de control per monitoritzar qualsevol error de seguiment.
