Oques Grasses anuncia dos concerts de comiat més per "petar-ho" amb una fita històrica
Oques Grasses ja ha fet història per haver-se convertit en el primer grup català a exhaurir les entrades per a dos concerts a l'Estadi Olímpic Lluís Companys. Ara, però, redoblen l'aposta i anuncien dues dates més: el dilluns 5 i el dimecres 7 d'octubre del 2026, que convertiran el seu comiat dels escenaris en un esdeveniment mai vist en la música catalana.
Les entrades es posaran a la venda dilluns vinent, 17 de novembre, a les 12.00, amb l'esperança de poder complir la seva promesa "d'acomiadar-nos de tothom com toca", tal com han dit al seu compte d'Instagram.
En cada concert s'ofereixen 55.000 entrades, i, si omplen les noves dates, se situarien a la ratlla de les 220.000 entrades venudes. Xifres dignes de gran grup internacional, al nivell de Coldplay, que va omplir quatre Estadis Olímpics l'any 2023.
De rècord és també el temps en què s'han exhaurit les localitats pels seus dos primers concerts. El primer que es va anunciar per al 10 d'octubre del 2026 es va omplir en només 21 minuts, i el segon, que serà el 9 d'octubre i s'ha posat a la venda aquest divendres, s'ha venut encara més ràpid. En només 19 minuts s'han acabat les entrades, davant la desesperació de milers de persones que feien cua virtual per obtenir-ne, i que s'han quedat sense.
El promotor dels concerts, Tito Ramoneda, ha assegurat a "La tarda" de Catalunya Ràdio que "estem molt contents" i ha explicat que a les operacions de venda pel primer concert hi va haver una ràtio de 4,6 entrades per persona, i una dada similar per al segon concert. "Són 14.000 usuaris (a cada concert) que han pogut comprar una entrada, és que no ho sabem fer millor."
El polèmic negoci de la revenda
Tot i que el nombre d'entrades per operació de compra està "en una mitjana totalment normal", ja es poden trobar entrades en pàgines de revenda que més que dupliquen el preu de venda original.
Ramoneda s'ha mostrat molt contundent i crític amb aquest tipus de negocis, explicant que han estudiat mesures, com fer les entrades nominatives, "però és que som testimonis de com Viagogo canvia els noms de les mateixes entrades i es queden tan amples".
És que són uns gàngsters. I Google n'és còmplice.
Pel promotor de concerts, l'única manera d'evitar-ho és una intervenció normativa a escala europea o estatal: "El dia que prohibeixin a Google posicionar Viagogo i les webs de revenda als primers llocs a canvi de diners, s'acabaria gran part del problema." Ramoneda assegura que "Viagogo simula un procés que genera angoixa en les persones, els diu que tenen una entrada i és una gran mentida".
"Ens ha passat que hi ha persones que compren abans a Viagogo que a la web oficial de l'artista, perquè es posiciona a dalt. La gent no sap que està comprant a la revenda perquè es posicionen com canals oficials, i estan pagant el doble i el triple per una entrada que la tenen al canal oficial pel preu oficial. És acollonant, però és així", assegura.
Ramoneda també ha criticat altres empreses de tiquetatge que apliquen preus dinàmics, és a dir, que s'inicia la compra amb les entrades a un preu i aquest puja durant el mateix procés de compra, "per mi són igual de perjudicials".
Per evitar aquestes situacions, Tito Ramoneda aconsella que el públic es dirigeixi "a les webs del recinte, de l'artista o del festival" per adquirir entrades als preus oficials, "perquè moltes vegades la gent entra a pàgines de revenda quan encara queden localitats a les webs oficials perquè no ho saben".
