Zona de pícnic per als assistents de la iniciativa "Obrim els carrers" (EFE/Toni Albir)
Zona de pícnic per als assistents de la iniciativa ""Obrim els carrers"" (EFE/Toni Albir)

Pícnics i jocs al carrer d'Aragó, que se suma a la iniciativa "Obrim els carrers"

El tall s'ha efectuat en un tram de 4 quilòmetres i mig entre el carrer Tarragona i la Meridiana
2 min

Han estat 10 hores, entre les 7 del matí i les 5 de la tarda: el carrer d'Aragó ha estat tallat i buit de cotxes. Una de les artèries centrals de la ciutat de Barcelona ha estat tancat al trànsit de vehicles, com en altres diumenges havia passat amb Gran de Gràcia o la Via Laietana, en el marc de la campanya ecològica "Obrim els carrers" de l'Ajuntament de Barcelona.

En un tram d'uns quatre quilòmetres i mig, entre el carrer Tarragona i la Meridiana, hi ha hagut tota mena d'activitats d'oci i familiars: jocs infantils, esports com el bàdminton o l'actuació de batucades.

La campanya continuarà tallant vies importants de la ciutat de Barcelona
La campanya continuarà tallant vies importants de la ciutat de Barcelona (EFE/Toni Albir)

L'àrea d'ecologia de l'Ajuntament de Barcelona ha destacat les principals activitats durant la jornada.

Aquesta experiència es vol repetir en diferents carrers el primer cap de setmana de cada mes. L'objectiu és promoure les polítiques de baixes emissions, per viure en una ciutat sense fum ni soroll dels cotxes.

Cap al migdia, alguns carrers paral·lels a Aragó com el de València han tingut més trànsit de l'habitual i hi ha hagut algunes retencions.

Les accions van començar el 7 de març amb talls a Via Laietana, Sants i Gràcia.


El diòxid de nitrogen a Barcelona

L'àrea d'ecologia de l'Ajuntament de Barcelona ha difós un mapa on s'indica que els nivells de diòxid de nitrogen a Barcelona són òptims.

Nivells de diòxid de nitrògen de la ciutat de Barcelona
Nivells de diòxid de nitrogen NO₂ (µg/m3) a la ciutat de Barcelona (BCN Ecologia Urbana)

El NO₂ és un gas irritant que no es pot percebre a simple vista, generat pel fum dels vehicles, les calefaccions i el transport marítim.

Segons dades de l'Ajuntament de Barcelona, el 60% el genera el trànsit, un 13% és provocat fora del municipi, un 8,3% prové del sector industrial, un 7,6%, de les emissions del port marítim, i un 11,1%, de calefaccions i altres fonts contaminants.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Medi ambient

Mostra-ho tot