Polèmica pel projecte de Calatrava a la Zona Zero de Nova York coincidint amb el 7è aniversari de l'11-S
Aquest 11 de setembre es compleixen set anys de l'atac terrorista contra les Torres Bessones de Nova York. Mentre es fan els habituals actes de record per les víctimes, a la Zona Zero continuen els treballs per aixecar el Museu Memorial, però el disseny de la nova terminal de transports que s'hi està fent, un projecte de Santiago Calatrava, està generant polèmica. L'alcalde de Nova York, Michael Bloomberg, assegura que la complicació de l'obra amenaça d'endarrerir el projecte del museu.
1 min
Un article de l'alcalde de Nova York, Michael Bloomberg, publicat a "The Wall Street Journal" la vigília del setè aniversari de l'atemptat a les Torres Bessones ha destapat la capsa dels trons. En el text, l'alcalde qüestiona el disseny de la nova terminal de transport que s'està construint a la Zona Zero, un projecte anomenat "Peineta" l'autor del qual és l'arquitecte valencià Santiago Calatrava.
"És massa complicat", afirma Bloomberg a l'article, que afegeix que la dificultat que presenta la construcció de la terminal està endarrerint la conclusió de les obres. Per l'alcalde, és "frustant" el ritme de les obres de la Zona Zero, que esperava poder acabar d'aquí a tres anys, coincidint amb el desè aniversari dels atemptats.
És per això que Bloomberg és partidari de modificar el projecte de Calatrava, una estació alada que pretén elevar-se cap al cel entre la futura Torre de la Llibertat i el conjunt d'edificis dissenyat per Daniel Libeskind. La terminal, el sostre de la qual Calatrava tenia previst que s'obrís cada 11 de setembre a l'hora exacta dels atacs, havia de tenir un cost total de 1.500 milions d'euros, un cost, però, que a hores d'ara ja s'ha superat.
"És massa complicat", afirma Bloomberg a l'article, que afegeix que la dificultat que presenta la construcció de la terminal està endarrerint la conclusió de les obres. Per l'alcalde, és "frustant" el ritme de les obres de la Zona Zero, que esperava poder acabar d'aquí a tres anys, coincidint amb el desè aniversari dels atemptats.
És per això que Bloomberg és partidari de modificar el projecte de Calatrava, una estació alada que pretén elevar-se cap al cel entre la futura Torre de la Llibertat i el conjunt d'edificis dissenyat per Daniel Libeskind. La terminal, el sostre de la qual Calatrava tenia previst que s'obrís cada 11 de setembre a l'hora exacta dels atacs, havia de tenir un cost total de 1.500 milions d'euros, un cost, però, que a hores d'ara ja s'ha superat.