
Un professor d'autoescola revela els 6 errors que més cometen els alumnes a l'examen de conduir
L'Àlex Requena explica a "La tarda" què fan malament la majoria d'alumnes quan arriben a l'examen
07/09/2025 - 18.30 Actualitzat 19/09/2025 - 12.35
Tothom qui ha passat per un examen de conduir sap que els nervis poden fer-te una mala jugada. Però no tot s'explica amb l'estrès del moment: hi ha errors que, curiosament, es repeteixen gairebé sempre. L'Àlex Requena, professor d'autoescola, els té ben identificats després d'haver vist centenars d'alumnes passar per la mateixa situació. Vols saber quins són?
1. Els nervis: l'error invisible que ho pot canviar tot
Els nervis són el factor més habitual i, alhora, el més difícil de controlar en un examen de conduir. Poden fer que cometis errades que normalment no faries. Tal com explica el professor Requena: "Si controles els nervis, tens l'examen guanyat. Però si et dominen, estàs suspès."
2. Els pedals: quan l'examinador ha d'intervenir
Un dels errors més greus que es poden cometre a l'examen és no respectar un stop o un semàfor. En aquests casos, si l'examinador o el professor hi ha d'intervenir prement els pedals per evitar el perill, la prova queda automàticament suspesa. Com diu el professor Àlex: "Si jo he de pitjar els pedals, pip!, estàs suspès."
3. Els semàfors: el perill d'arribar en verd
Un dels errors més freqüents a l'hora de l'examen és no calcular bé el moment en què s'arriba a un semàfor. Tal com explica l'Àlex, és molt més segur trobar-se'l en vermell que no pas en verd. El motiu és simple: si hi arribes en verd, és molt probable que canviï just quan hi ets a prop i, per la inèrcia, acabis passant en groc o fins i tot en vermell sense adonar-te'n. En canvi, si te'l trobes en vermell, tens temps per frenar, esperar i reprendre la marxa amb tranquil·litat quan torni a canviar.
4. Els vianants: l'oblit més habitual als passos zebra
Un dels errors més repetits és no parar prou atenció als vianants. L'Àlex explica que els alumnes, centrats en la conducció i en les normes, sovint no detecten a temps qui està creuant. Això provoca que arribin a un pas de vianants sense reaccionar amb la rapidesa que caldria.
5. La conducció autònoma: saber improvisar
Hi ha un punt de l'examen en què l'examinador deixa de donar ordres pas a pas. Ja no hi ha un "ara gira aquí" o un "ara frena", i és l'alumne qui ha de decidir com continuar. Segons l'Àlex Requena, és just en aquest moment quan molts es bloquegen perquè no saben cap a on anar ni com reaccionar.
6. Comprovacions prèvies: el petit gran error
Podria semblar un tràmit senzill, però molts alumnes fallen en aquest primer pas de l'examen. Les preguntes sobre el cotxe nivell d'oli, líquid refrigerant, llums o frens són bàsiques, i tot i així es converteixen en un entrebanc freqüent. Conèixer bé el vehicle abans de començar és fonamental.
Avui és notícia
Tensió en el desallotjament de l'antic Institut B9 de Badalona, on malvivien fins a 400 persones
Avís per pluja a les Terres de l'Ebre fins al migdia després del fort aiguat de Badalona
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal
Illa compareix al Parlament per donar explicacions del brot de pesta porcina
Cerdán manté al Senat la seva innocència en el cas Koldo: "Ningú està buscant la veritat"