Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Betis - Barça
Ferran Torres
Busquets Alba MLS

Prohibeixen un anunci de Sanex al Regne Unit després de dues denúncies per racisme

El producte, un gel de dutxa, mostra un "abans i després" en què la pell problemàtica és la d'una persona negra i la pell tractada és la d'una persona blanca

Redacció

20/08/2025 - 17.14 Actualitzat 20/08/2025 - 17.47

Un anunci d'un gel de dutxa de Sanex ha estat prohibit al Regne Unit en considerar-se racista.

L'organització reguladora de la indústria publicitària al Regne Unit, l'Advertising Standards Authority (ASA), ha actuat en rebre dues queixes sobre els estereotips sobre la pell que transmet l'anunci, emès el juny passat.

L'anunci mostra dues persones, un model negre amb la pell esquerdada i amb una espècie de crosta d'argila blanca i una model blanca que, després d'utilitzar el producte anunciat, té una pell hidratada i fina.

Segons apunta l'ASA en un comunicat, l'anunci crea una comparació negativa en utilitzar diferents colors de pell per demostrar un "abans i després".

Tot i que l'organisme diu que entén que el missatge "no era intencionat", l'estructura de l'anunci acaba suggerint que la pell negra és "problemàtica i incòmoda" mentre que mostra la pell blanca com a "superior":

"Hem conclòs que l'anunci incloïa un estereotip racial i, per tant, era probable que causés una ofensa greu."

El regulador britànic ha dit a Colgate-Palmolive, l'empresa propietària de Sanex, que no podia tornar a emetre els anuncis tal com estan actualment "per garantir" que no causen "delictes greus per motius de raça".

Per la seva banda, el conglomerat nord-americà ha dit que el fet que es mostrin models amb diferents tons de pell es devia al seu "compromís amb la diversitat" i demostra que el seu producte és "adequat i efectiu per tothom".

L'agència que assegura que els anuncis de televisió compleixen amb els codis de publicitat al Regne Unit abans que s'emetin i té capacitat per prohibir-los, Clearcast, comparteix l'opinió i apunta que l'anunci demostra la inclusivitat de Sanex.