Queixes als trens del Maresme: "És una bogeria viatjar així en plena pandèmia"
Queixes entre els passatgers de la línia de Rodalies R1, la del Maresme, per la quantitat de persones que s'acumulen dins el tren aquest estiu.
Les pitjors imatges es veuen a última hora de la tarda, quan la gent torna a casa després de passar el dia a la platja. La distància de seguretat que es demana per prevenir la Covid és impossible dins dels vagons. Als trens no hi ha cap tipus de control d'aforament i molta gent opta per esperar el tren següent a veure si tenen més sort.
"És una bogeria viatjar així en plena pandèmia", diu Elisabeth Vázquez, usuària d'aquesta línia. Una altra viatgera, Cristina Gibert, ho considera una "irresponsabilitat del transport públic" i afegeix: "A nosaltres ens demanen responsabilitat amb distància i mascareta, però que ells facin la que els pertoca."
En una línia semblant s'expressa Noemí Empordanès: "Ens tracten com a bens en un vagó tancat i tant els fa les conseqüències que hi pugui haver", diu, i anima els passatgers a "reivindicar els seus drets".
La Generalitat demana un informe
Segons Renfe, la freqüència de pas dels trens de la línia R1 és la mateixa que la resta de l'any. La Generalitat ha reclamat avui a la companyia un informe sobre el servei.
La gestió de rodalies, incloses les freqüències de pas i la composició dels combois està traspassada a la Generalitat des del 2010. Ara vol esbrinar si la companyia ha complert amb els serveis pactats per a aquest estiu i exigir-li que, en cas de ser necessari, amplii l'oferta de places per evitar escenes com les d'ahir i garantir la seguretat dels viatgers
Els trens que circulen a les línies de Rodalies durant l'agost són de doble composició, això vol dir dos trens units, amb deu cotxes de viatgers en total. Però es dona el cas que a la línia del Maresme aquesta estructura es redueix a dos trens units de només vuit cotxes perquè l'andana de l'estació d'Arc de Triomf no admet un tren tan llarg. Allargar-la 200 metres és una de les primeres actuacions previstes al nou Pla de Rodalies. Aquesta actuació, que porta anys de retard, permetria incrementar un 30% la capacitat del servei.