Santander, RBS i Fortis presenten una oferta per ABN Amro per 71.100 milions
El Santander ha fet números i calcula que el Brasil reuneix les condicions per protagonitzar un "boom" bancari en els pròxims anys. És una economia en creixement i, per tant, hi haurà més i més població disposada a contractar un compte corrent, una hipoteca o un fons d'inversió.
Per això, Emilio Botín participa en l'oferta que dues entitats més, una de britànica i una altra de belga, han presentat per quedar-se el banc holandès ABN Amro i després repartir-se els seus negocis. La seva filial del Brasil s'afegiria a la que el Santander ja té al país sud-americà, i es convertiria en un dels tres bancs més importants del país.
De l'oferta de 70.000 milions d'euros, uns 20.000 corresponen a la part que li toca pagar al Santander, que també es quedaria Antonveneta, el setè banc italià. La resta d'ABN se la repartirien els altres dos socis, Fortis i, sobretot, el Royal Bank of Scotland, interessat en la part més gran del pastís, la filial nord-americana.
De fet, Royal Bank of Scotland es quedarà amb la unitat de negoci de l'Amèrica del Nord -incloent LaSalle-, l'àrea de clients globals i de banca majorista a Holanda i a l'Amèrica Llatina -excepte el Brasil-, i les d'Àsia -excepte Saudi Hollandi- i Europa -excepte Antonveneta-. Fortis es quedarà amb la banca minorista d'Holanda, amb la unitat de clients privats globals i amb la gestió d'actius globals.
L'oferta presentada pel consorci, inferior als 39 euros que s'havia mostrat disposada a oferir, i que es finançarà en la seva majoria amb ampliacions de capital, està subjecta al fet que els accionistes d'ABN Amro rebutgin l'acord de venda de LaSalle a Bank of America. El consorci no ha precisat quina quantitat de plantilla reduiria si aconseguís ABN Amro, tot i que ha deixat clar que menys que els 12.800 llocs de treball que pretén eliminar Barclays. A més, diu que no hi haurà trasllats, davant dels 10.800 anticipats pel grup britànic.
Les tres entitats defensen que la seva oferta serà beneficiosa tant per a clients com per a treballadors i que augmentarà la fortalesa dels seus productes, a més de capacitat de distribució. També en millorarà l'eficiència.