S'engega la campanya de sensibilització de La Marató que farà visibles les malalties minoritàries
L'acte, celebrat a l'Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Albert Sáez, que ha estat acompanyat per la directora de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, la directora de La Marató de TV3, Cristina Muñoz, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa i el director de la Fundació Doctor Robert i expert en malalties minoritàries, Dr. Torrent-Farnell.
3 min
Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió sobre malalties minoritàries que precedirà l'edició 2009 de La Marató deTV3. En la seva presentació, Albert Sáez ha destacat la singularitat de La Marató 2009, que tot just quan assoleix la majoria d'edat tractarà un "tema complex i força desconegut, tot avançant-se als temps". El president de la CCMA ha recordat també la sòlida trajectòria de La Marató, que des de fa 18 anys ha promogut la recerca biomèdica alhora que ha desenvolupat una important tasca de conscienciació social. En aquest sentit i recordant l'arrelada confiança de la societat en la gestió dels fons recaptats, Sáez ha declarat que La Marató de TV3 supera amb escreix la funció de mitjà públic de Televisió de Catalunya. La directora de la Fundació, Carme Basté, ha estat l'encarregada de presentar la campanya de difusió i sensibilització social que precedirà La Marató 2009. Basté ha destacat la rellevància d'aquesta acció de sensibilització, que permetrà donar visibilitat a un conjunt de malalties que pel seu volum - més de 7.000 ¿ i baixa incidència, resulten grans desconegudes. A partir del proper dilluns 2 de novembre, la campanya de difusió i sensibilització de La Marató arribarà a tot Catalunya a través d'una acció radial d'abast general, en la qual s'impartiran més de 3.000 conferències en 1.100 centres educatius i cívics, que arribaran a 135.000 joves. A aquesta acció se suma la difusió de la imatge de La Marató 2009, que es difondrà a través de diversos suports: díptics, cartells, banderoles i espot televisiu. Com a novetat de l'edició 2009, Carme Basté ha exposat la creació de la xarxa Voluntaris La Marató de TV3, que pretén promoure el voluntariat, aglutinar tots els col·lectius que col·laboren amb La Marató i impulsar-ne la visibilitat. La directora de la Fundació ha mostrat als assistents la marca dissenyada per identificar aquesta nova plataforma, que adopta la forma d'una peça de puzzle per il·lustrar la suma d'esforços individuals que simbolitza La Marató. Durant l'acte, Basté també ha presentat a l'auditori el nou web de La Marató de TV3, www.tv3.cat/marato que unifica els antics webs de la Fundació i de programa en una proposta visual, dinàmica i participativa. Una altra de les novetats d'aquesta edició és la major implicació de Catalunya Ràdio amb La Marató de TV3, que entre d'altres iniciatives, realitzarà un programa especial de 5 hores de durada el dia de La Marató. Tota l'operativa d'aquesta col·laboració amb Catalunya Ràdio estarà coordinada per la periodista Neus Bonet. Per la seva banda, la directora de La Marató de TV3, Cristina Muñoz, ha exposat la dificultat de La Marató d'enguany per reflectir el conjunt de malalties minoritàries i ha fet l'analogia entre aquestes i una peça de puzzle: cadascuna té unes particularitats pròpies però unides formen un gran tot. En aquest sentit, la directora ha explicat que el programa del proper 13 de desembre tractarà de fer divulgació sobre el concepte de malaltia minoritària, és a dir, de tots aquells trets que les uneixen: baixa incidència, dificultats en el diagnòstic, desconeixement mèdic, escassos tractaments eficaços i pocs recursos destinats a la recerca. Finalment, el doctor Torrent-Farnell, especialista en malalties minoritàries de la Fundació Doctor Robert, ha presentat alguns trets característics d'aquest conjunt de malalties alhora que ha exposat les dificultats a què s'enfronten els malalts i els reptes de la recerca biomèdica en aquest camp. Podeu ampliar la informació sobre la campanya de difusió i sensibilització consultant el dossier adjunt a la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.