"Si l'Abril no es banya, jo tampoc": solidaritat d'una classe amb una nena amb autisme
"Si l'Abril no es banya, jo tampoc". Els infants de primer de primària de l'escola Teixidores de Barcelona han fet braçalets i collarets amb aquest missatge.
I ho han fet per una companya, l'Abril, una nena amb autisme que no ha pogut començar a fer natació perquè la seva vetlladora no la pot acompanyar --l'assegurança no li permet entrar a l'aigua.
Això ha empès tota la seva classe a renunciar a l'activitat en solidaritat amb ella.
El seu grup havia d'anar a la piscina aquest dimarts. Era el primer dia del curs en què ho havien de fer, dins el projecte de l'Ajuntament de Barcelona "Ja nedo", que subvenciona l'activitat durant un curs. És a dir, tots els infants de la classe fan natació. En aquest cas, però, l'Abril no ha pogut fer-ne.
L'Associació de famílies de l'escola ha publicat un fil a Twitter en què ha explicat el cas. Han compartit una carta en què afirmen que fa dies que la família de la nena i la direcció de l'escola "han mogut cel i terra" perquè l'Abril pogués començar les classes de natació setmanals, però que ha estat "tot en va".
Des del centre han denunciat que no es posin els recursos per garantir l'escola inclusiva.
L'Ajuntament respon que l'Abril tindrà un monitor
Després de les protestes, l'Ajuntament de Barcelona ha informat que un monitor acompanyarà la nena a l'activitat i que, per tant, el problema ha quedat resolt.
El consistori havia assegurat que treballava "a contrarellotge per resoldre amb la màxima celeritat" la sol·licitud de l'Escola Teixidores de Gràcia perquè l'Abril tingués un monitoratge que l'acompanyés a la piscina.
A més, havia afirmat que l'Institut d'Esports i el Consorci d'Educació de Barcelona buscava solucions alternatives per resoldre la situació concreta de la nena, mentre no es trobés la persona de suport definitiva.
L'Ajuntament ha assegurat que té 17 sol·licituds més pendents de resoldre i que, fins ara, l'Institut d'Esports ja n'ha solucionat un total de 27, d'escoles de la ciutat que demanen monitoratge per atendre necessitats especials en l'activitat "Jo nedo" a l'aula i en horari lectiu. Com que es tracta d'una activitat inclusiva, els alumnes amb necessitats educatives especials poden demanar aquest suport.
També ha afegit que l'Institut Barcelona Esports, responsable del programa "Ja nedo", ha lamentat la situació generada amb la família i ha subratllat que la demanda de monitoratge de suport "és cada vegada més gran" i que això "dificulta, en alguns casos, que en l'inici de l'activitat encara no estiguin assignades totes les persones de suport a les escoles".
L'AFA havia reclamat que s'assegurés la vetlladora de l'Abril perquè, com a referent de la nena, sigui ella qui la pugui acompanyar dins la piscina.
