Sis productors de cava s'uneixen per fer una marca de més qualitat
Sis productors de cava català han decidit unir esforços per impulsar una marca col·lectiva en l'àmbit europeu del cava que es produeix al Penedès. L'objectiu és acordar uns estàndards per fer un escumós de més qualitat.
S'ha presentat en societat aquest dimarts, però les ampolles de cava amb la marca col·lectiva europea Corpinnat a les etiquetes no sortiran al mercat fins a l'octubre.
Els que s'han unit per crear el nou segell són Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca i Torelló. L'objectiu: distingir els productors de vins escumosos d'un territori inferior al de la Denominació d'Origen Penedès, que adoptin una sèrie de normes per garantir-ne una qualitat superior.
El reglament per formar part de Corpinnat obliga a collir el raïm manualment, que la collita sigui ecològica i de varietats autòctones històriques. A més, la vinificació s'ha de fer a la propietat i les ampolles han de tenir una criança mínima de 18 mesos, el doble del cava. L'altra exigència és pagar el raïm comprat als pagesos almenys a 70 cèntims el quilo, quan la mitjana ara és de 40.
Xavier Gramona, copresident de Corpinnat:
Hi ha una intenció social de millorar la vida d'aquest territori i, per tant, el viticultor s'ha de guanyar bé la vida.
Els promotors, com explica Xavier Gramona, creuen que això no entra en conflicte amb la Denominació Cava.
La marca col·lectiva i la denominació d'origen són dos conceptes que poden conviure perfectament dins de l'empresa. Per tant, a les etiquetes conviuran perfectament, si a la DO Cava li sembla correcte, és clar.
Els sis cellers promotors de Corpinnat insisteixen que no es volen convertir en un club tancat. Estan oberts, asseguren, que més cellers puguin entrar en el projecte.
