Talgo fabrica el 80% dels trens del TGV fora de l'Estat "per falta de tecnologia"

El degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Àngel Llobet, ha assegurat aquest dilluns que el fet que Talgo hagi hagut de fabricar el 80% de cada tren d'alta velocitat en altres països i amb altres empreses, "perquè no té la tecnología", demostra que el govern espanyol es va equivocar en l'adjudicació. Segons Llobet, la decisió va perjudicar especialment Catalunya, perquè la companyia francesa Alstom hauria fabricat els trens a Santa Perpètua de Mogoda i, de retruc, hauria beneficiat l'economia del país.
1 min
Àngel Llobet recorda que tant Alstom com Siemens, que va obtenir part de l'encàrrec del govern espanyol, sí que disposen de la tecnologia d'alta velocitat, però no Talgo, que es limitarà a fer els acoblaments dels combois. Segons Llobet, aquest és un més dels despropòsits que ha compromès el projecte del TGV després del fracàs de la posada en marxa de la línia entre Lleida i Madrid. Llobet considera que el projecte "està ben fet", i ha recordat que és la primera gran obra civil validada pels col·legis de professionals implicats, però hi ha afegit que "està mal gestionat". Segons el degà dels enginyers industrials, aquesta mala gestió és el resultat d'una pugna entre el Gestor d'Infraestructures ferroviàries (GIF) i Renfe, ja que "a ningú se li acut de fer un viatge promocional en aquestes condicions si no és que es vol promoure el desastre". El degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya dubta que el TGV arribi el 2004 a Barcelona, i ha reclamat "que ens deixin d'enganyar i que es fixi una data amb compromís".

Avui és notícia