Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

TikTok comença a incorporar el català als subtítols dels anuncis i preveu ampliar-ne l'ús

Els subtítols en català formaran part de la publicitat de TikTok i l'empresa diu que pròximament tota la interfície estarà disponible en aquesta llengua

Redacció

04/04/2023 - 18.24 Actualitzat 04/04/2023 - 18.24

La plataforma de vídeos curts TikTok s'afegirà a la llista de xarxes socials que incorporen el català. De moment són passos tímids, però amb un horitzó d'expansió progressiu.

Segons el Departament de Cultura, l'empresa xinesa els ha informat que el català està disponible als subtítols de les peces publicitàries d'empreses i institucions. Fins ara, la xarxa social de referència per a molts infants i joves subtitulava en castellà els anuncis emesos en català.

TikTok també afirma que avança "a bon ritme" per incorporar el català com a opció a tota l'aplicació, en la línia de xarxes com Twitter, Facebook, WhatsApp o Telegram, entre d'altres.

A més, també preveuen que la llengua catalana formi part aviat del menú per a subtitulacions de tota mena de continguts, no només els de caràcter comercial.

 

El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, subratlla la importància del canvi:

"El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d'audiències."

Per la Generalitat, els subtítols en castellà als anuncis "limitaven el posicionament de marca i dificultaven la capacitat de connexió amb els públics objectius".

A partir d'ara, consideren que s'obren oportunitats per a les empreses i la mateixa plataforma: "És un pas beneficiós per a tothom que contribuirà a enfortir la situació del català en l'àmbit digital."

Asseguren que han estat treballant amb TikTok per facilitar-los criteris d'ús, arguments legals i de mercat per afavorir el català i citen com a precedent el cas de Spotify.

El Departament de Cultura s'ha congratulat del fet que TikTok respongui "a una demanda que moltes empreses i particulars havien formulat per vies diverses".