El model d'èxit que ha convertit el Barça en el club més valuós del món, amb Xavier Sala-i-Martín

TV3 presenta "El factor clau", un programa en què Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí investiguen els models de l'èxit de quatre empreses. En el primer episodi analitzen el FC Barcelona
3 min

Al món hi ha uns 300.000 clubs de futbol. Però només un és el Barça. Què el diferencia dels altres? Per què el Barça s'ha convertit en el més valuós del món segons la revista Forbes, i altres equips, fins i tot més antics, no?

Totes aquestes són les preguntes que es fan Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí en aquest capítol especial analitzant una empresa que no és una SA sinó una cooperativa de socis. Com influeix això en el funcionament del club?

Per esbrinar-ho, l'economista i l'empresària entren literalment fins a la cuina del club: parlen amb els cuiners de la Masia i amb el president Joan Laporta, passant per exjugadors, treballadors, responsables del museu o l'entrenador del primer equip, Xavi Hernández, o la jugadora del femení Aitana Bonmatí. Amb tots ells descobreixen quin és el secret que de vegades el Barça funcioni i, en canvi, altres vegades fracassi.

Desgranem les claus de l'èxit

Cada dia, milers de persones inicien un camí desconegut i arriscat però ple de somnis cap a l'èxit en els seus negocis. Se sumen a milions de persones que porten anys intentant-ho i a d'altres que s'han quedat pel camí. I és que només una petita part ho aconsegueix. Què els fa diferents? Quines decisions van prendre que els van ajudar a arribar on són ara? En definitiva, quin és el factor clau del seu èxit?

"El factor clau" és un programa en què un economista de prestigi com Xavier Sala i Martín i una empresària consolidada com Beth Camprubí han decidit unir forces per investigar les fórmules de l'èxit de les grans empreses catalanes.

Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí, a 'El factor clau'
Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí, a "El factor clau"

En cada capítol investiguen a fons en una empresa. Analitzen tot el que la fa única. Lideratges, equips, estratègies, oportunitats, innovació, internacionalització... Entren en tots els possibles factors clau en una investigació que converteixen en un joc en què l'espectador descobreix amb els presentadors com funciona l'empresa com si fos una sèrie policíaca. A més, visiten altres empreses del país que els ajuden, mitjançant la seva pròpia història, a entendre alguns dels factors clau d'aquell episodi.

En aquesta primera temporada Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí investigaran els secrets de l'èxit del FC Barcelona, Benito, Simon i Família Torres.

"El factor clau" és una producció de TV3 i Mediapro, amb la col·laboració del Departament d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya i la Cambra de comerç.

Els presentadors

Xavier Sala-i-Martín és catedràtic d'Economia de la Universitat de Columbia i l'assessor econòmic principal del Fòrum de Davos. Ha publicat diversos libres sobre economia i coneixement. Darrere les seves americanes llampants, és capaç de transmetre idees complexes de manera planera i entenedora.

Beth Camprubí Homs és una empresària osonenca instal·lada a Anglaterra, on administra la seva empresa: BÉCÉ - Global English Services. Acumula una gran experiència en el sector empresarial català i forma part de la Cambra de Comerç de Barcelona i és vicepresidenta de l'Observatori Dona, Empresa i Economia.

Avui és notícia