TV3 i Catalunya Ràdio són els mitjans preferits dels catalans
L'Estudi d'Opinió Pública del CAC assenyala els mitjans de la CCMA com els més imparcials, els que informen millor i els que tenen millor programació en conjunt
3 min
TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), són els preferits dels catalans. Així ho indica l'Estudi d'Opinió Pública que anualment elabora el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) a partir de 2.000 entrevistes. Les dades, fetes públiques avui, situen TV3 i Catalunya Ràdio en el primer lloc del rànquing de preferències dels enquestats. TV3 encapçala els rànquings Pel que fa a la televisió, TV3 encapçala pràcticament totes les categories, sovint amb una diferència significativa amb la cadena que ocupa el segon lloc. TV3 és el canal preferit per als catalans, amb un 31,7%. També es considera la televisió amb millor programació en conjunt, amb un 32,4%, gairebé el doble que La 1, que la segueix amb un 16,6%. A més, és líder destacada com a cadena que informa millor, amb un 34,9% i davant de La 1 (23,3%), i com a políticament més imparcial, amb un 14,4% i també seguida per La 1 (8,6%). El tractament de la diversitat cultural és un altre dels punts forts de TV3, ja que el 24,7% dels enquestats considera que és el canal que la tracta d'una manera més adequada. Una xifra que la situa davant La 2, la segona classificada, amb un 20,2%. A més del tractament informatiu, els ciutadans també valoren molt positivament els continguts de TV3 en la programació educativa, d'entreteniment i esportiva. Amb un 28,6%, TV3 és el canal que té més en compte la programació adreçada a tota la família. La segueix La 1, amb un 21,5%. El primer lloc també és per a TV3 pel que fa a la programació educativa, categoria en què obté un 23% davant de La 2 (22,2%). En entreteniment, TV3 té els millors programes. Així ho afirma un 18,5% dels enquestats, que situen en segon lloc Telecinco, amb un 18,2%. Finalment, TV3 ocupa la segona posició en la categoria de millor programació d'esports, amb un 18,5%, i molt a prop del primer lloc, que és per a La Sexta, amb un 20,9%. Amb TV3, La 1 i La 2 acaparant els primers llocs en gairebé totes les categories, l'estudi demostra el lideratge indiscutible dels canals de televisió públics en els rànquings qualitatius. Catalunya Ràdio, líder en totes les categories En ràdio, el lideratge de Catalunya Ràdio és aclaparador: ocupa el primer lloc en totes les categories de les emissores generalistes i millora els resultats de l'informe de l'any anterior. És la preferida per a la majoria dels enquestats, amb un 15%. Pràcticament dobla l'emissora que ocupa la segona posició pel que fa a la imparcialitat. Obté un 12,2%, mentre que la segona arriba al 6,7%. També és la que té una millor programació en conjunt, amb un 17,7%, seguida per RAC 1 (10,7%) i la Cadena Ser (10,3%). Com a emissora que informa millor, torna a situar-se en primer lloc, amb un 20,1% i una diferència significativa respecte a la Cadena Ser, que ocupa la segona posició, amb un 12,6%. En la categoria de millor pogramació esportiva, Catalunya Ràdio torna a ser primera (12,5%), davant la Cadena Ser (12,2%). Catalunya Ràdio també és l'emissora que tracta de manera més adequada la diversitat cultural, amb un 18,1%, seguida de la Cadena Ser, amb un 10,0%. Pel que fa a les emissores musicals, convé destacar el segon lloc de Catalunya Música (8,8%), que, tot i que és una emissora especialitzada, només és superada per Los 40 Principales (14,0%). En aquest apartat apareix per primera vegada iCat fm, que és l'escollida per al 2,3% dels oients. L'Estudi d'Opinió Pública sobre els mitjans de comunicació audiovisuals de Catalunya és un estudi que fa anualment el CAC sobre una base de 2.000 entrevistes a persones més grans de 18 anys residents a Catalunya, distribuïdes per demarcacions (770 a Barcelona i 410 a Girona, Lleida i Tarragona). L'estudi, que té un marge d'error del +- 2,70%, el va fer l'Instituto DYM entre el 12 d'abril i el 9 de maig.