TV3, líder de l'abril, per 21è mes consecutiu

TV3 és líder de l'abril per 21è mes consecutiu, amb una quota del 13,5%, a distància del segon classificat. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 27 dies dels 30 del mes d'abril, i també ha liderat el rànquing de programes en 28 ocasions. 10 dels 15 programes del rànquing dels més vistos són de TV3. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8.6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 és la cadena generalista més ben valorada qualitativament. Bon resultat de les estrenes, amb el programa "Persona infiltrada" i la sèrie del "prime time" dels dilluns, "Les de l'hoquei".
6 min

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 21 mesos consecutius, el rècord de la cadena. Aquest abril, TV3 ha aconseguit una quota del 13,5%. Ha superat en 3,2 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 3,5 punts, la tercera, Antena3.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 13,2%, 1,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Antena3, i de "prime time", amb una quota del 15,6%, i supera en 5,4 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència durant 27 dies dels 30 del mes d'abril i el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions. També és la cadena generalista més ben valorada a l'abril, al panel de GfK, amb un 8.5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, imparcialitat i credibilitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 25 ocasions, 17 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 7 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN migdia". 10 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. A banda dels especials informatius de les eleccions, el "TN vespre", del dia 3, ocupa el cinquè lloc dels més vistos, amb una quota del 29,1% i 778.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre", del dia 7, és el novè de rànquing, amb una quota del 21,6% i 615.000 espectadors. El "TN migdia" del 9 d'abril, es troba en l'onzè lloc, amb 481.000 espectadors i una quota del 27,7%. I el catorzè és el "TN cap de setmana migdia" del dia 28, amb una quota del 26,8% i 462.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8.6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,1, és l'informatiu més ben valorat. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94%, i líders, en credibilitat, amb un 96,2%.

El canal 3/24 també fa el millor mes d'abril de la seva història amb un 3% de quota.

Excel·lent resultat de la programació especial de les Eleccions Generals

TV3 torna a ser referent informatiu el dia de les Eleccions Generals i fa uns excel·lents resultats de tota la seva programació especial, aconseguint el millor resultat en unes Eleccions Generals des del 2004. El programa més vist del mes va ser "E19:els resultats", amb una quota del 41,8% i 1.447.000 espectadors, col·locant-se també com el programa més vist de tota la temporada.

El tercer lloc del rànquing va ser per "E19:El sondeig de TV3", amb 895.000 espectadors i una quota del 33,5%. El va seguir "E19:Les reaccions", amb 831.000 espectadors i un 36% de quota.

El "Debat E19" és el sisè programa més vist del mes, amb una quota del 31,4% i 778.000 espectadors, el que el converteix en el segon debat més vist de la història de TV3, i el primer dels dedicats a unes Eleccions Generals.

Destaquen les estrenes de "Persona infiltrada" i "Les de l'hoquei"

10 dels 15 programes més vistos del mes són de TV3. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, esports, sèries i documentals.

El setè programa més vist del mes és el "Polònia" del dia 25, amb una quota del 23,3% i 656.000 espectadors. I té un 8.9 en l'índex qualitatiu GfK.

Destaquen les estrenes del mes, amb la sèrie del "prime time" dels dilluns, "Les de l'hoquei", que ha estat el 15è programa més vist del mes, en el capítol d'estrena que va fer una quota del 15,6% i el van veure 459.000 espectadors. Va tenir un gran èxit entre els joves, amb una quota del 31,8%. "Persona infiltrada" presentat per Anna Simon, també va tenir una bona acollida en la seva estrena, amb 402.000 espectadors i un 16,7% de quota.

Entre els més vistos del mes d'abril també destaquen l'"APM?" del dia 3, amb una quota del 17,6% i 448.000 espectadors; el "Sense ficció" titulat "Un procés dins del procés", que es va emetre el 9 d'abril, amb 425.000 espectadors i una quota del 15,5%; l'"Està passant", el programa d'humor que presenta cada vespre Toni Soler, va fer un 18,7% de quota i el van veure 422.000 espectadors, el dia 3; el "Cuines" del dia 5, en què Marc Ribas va preparar baba amb rom, amb 373000 espectadors i una quota del 22,3%; "Adossats" de Ramon Madaula amb 355.000 espectadors i una quota del 16% que es va poder veure el dia 20, i el "Quatre gats" del 2, amb una quota del 12,5% i 331.000 espectadors.

"Benvinguts a la família" acaba la segona temporada, amb una quota mitjana del 13,2% i "La nit dels Òscars" s'acomiada de la primera temporada, amb un 15,8% de quota mitjana.

Creix el nombre d'usuaris únics al portal de la CCMA, amb la millor dada des del desembre del 2017 al 324.cat

A l'abril, TV3 ha tingut més d'11 milions de reproduccions de vídeo, un 12% més que el mateix mes del 2018. L'emissió més vista en directe per internet va ser el programa "E19: Els resultats", amb més de 83.000 usuaris únics. I "Les de l'hoquei" registra la millor audiència en directe d'un primer capítol d'una sèrie de ficció dels darrers anys, 8.600 usuaris únics en directe i 29.000 a la carta.

"Com si fos ahir" fa rècord d'audiència mensual des de l'inici de la sèrie i supera per primer cop els 200.000 usuaris únics que han vist la sèrie per internet. A més, 19 dels 20 vídeos més vistos a la carta aquest més són capítols de la sèrie.

I a internet, a l'abril, 3.400.000 usuaris únics han visitat el portal de la CCMA, un 2,5% més que l'abril de l'any passat. La secció de Notícies (324.cat) ha tingut 1.400.000 usuaris únics, la millor dada des del desembre del 2017.

El seguiment del judici del procés a través dels mitjans digitals de la CCMA ha tingut una audiència de 486.000 usuaris únics.

I a les xarxes socials, durant l'abril s'han publicat 580.000 missatges a Twitter al voltant dels programes de TV3. El programa que ha generat més conversa social va ser "El debat E19", amb més de 166.000 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

Avui és notícia