Quotes dels canals de TV
TV3 és líder per 15è mes consecutiu (3Cat)

TV3 obté una quota del 14,1% i la plataforma 3Cat creix fins als 21,9 milions de reproduccions a l'octubre

Les estrenes "Vinagreta", "La travessa" i "La casa nostra" s'apropen als tres milions de reproduccions
4 min

Èxit de 3Cat aquest mes d'octubre. TV3 referma el seu lideratge i amplia la distància respecte als seus competidors, mentre la plataforma 3Cat creix un 19,9% respecte al mes anterior i assoleix els 21,9 milions de reproduccions gràcies a les bones xifres de les estrenes de "La travessa", "Vinagreta" i "La casa nostra".

TV3 ha tancat el mes d'octubre amb una quota del 14,1%, liderant per 15è mes consecutiu, i se situa a més de quatre punts de distància de la segona opció, La 1. TV3 manté el lideratge tant del day time com del prime time, amb un 14,8% i un 15% de quota, respectivament. Gairebé quatre milions de persones han connectat amb el canal durant el mes, que es manté com la cadena generalista més ben valorada, amb un 8,3, segons el panel de GFK.

Panel qualitatiu de GFK
TV3 és la cadena generalista més ben valorada, segons GFK (3Cat)

D'altra banda, el canal 3CatInfo segueix obtenint bons registres i obté un 1,9% de quota, tres dècimes més que fa un any, en ple pic d'interès informatiu per la dana. El dia 27 va assolir un 2,9% de quota, rècord de la temporada.

Els TN lideren i guanyen credibilitat

Els TN continuen liderant i guanyen credibilitat. El "TN migdia" obté una quota mitjana del 27,7% i 333.000 espectadors d'audiència mitjana, el "TN vespre" assoleix el 24,5% de quota i 428.000 espectadors, i el "TN comarques", un 22,3% i 210.000 espectadors. A més, els TN són els més ben valorats respecte a la competència, amb un 8,3, i se situen líders en credibilitat i milloren les puntuacions tant en imparcialitat com en rigorositat, segons el panel de GFK.

Panel de GFK
Els informatius segueixen com els més ben valorats, segons GFK (3Cat)

Pel que fa a programes, destaca l'estrena de "Vintage", que lidera còmodament la seva franja amb un 16,8% de quota mitjana i 519.000 espectadors d'audiència acumulada, i l'inici de temporada del "30 minuts", amb un reportatge sobre les masies que obté també un 16,8% de quota, per sobre de la mitjana de la temporada anterior, i 400.000 espectadors d'audiència acumulada. D'altra banda, el partit AS Roma-Barça de la Champions femenina és un dels més vistos del mes, amb un 24,5% de quota i una audiència acumulada de prop de 890.000 espectadors.

Un èxit que es repeteix a la plataforma, on aquest partit és l'emissió més vista en directe, amb 40.500 dispositius únics. En tot el mes, un total de 128.000 dispositius únics han connectat amb contingut futbolístic a l'entorn digital de 3Cat.

"La casa nostra" fa rècord d'estrena i frega les 590.000 reproduccions en 7 dies

A la plataforma destaca l'èxit de diverses estrenes. El retorn de la sitcom a 3Cat amb "La casa nostra" bat rècords i fa el millor dia d'estrena en consum a la carta de l'any, amb 76.100 reproduccions. Pel que fa als primers set dies, també registra rècord, amb gairebé 590.000 reproduccions, i en total, la sèrie suma 765.700 reproduccions. El primer capítol de la sèrie és el segon vídeo més reproduït del mes i supera les 137.000 reproduccions.

D'altra banda, "La travessa" se situa com el programa d'entreteniment més vist a la plataforma des de la seva estrena. Acaba temporada fregant també el milió de reproduccions –a falta de tot el consum posterior- i consolida l'aposta de 3Cat per nous formats i gèneres, com en aquest cas el reality d'aventures, per apropar-se a espectadors que no consumeixen habitualment productes del seu univers, sigui pel contingut, edat o llengua.

Concretament, la nova temporada acumula des de l'estrena 901.100 reproduccions i el primer capítol se situa com el vídeo més reproduït del mes a 3Cat. En conjunt, totes les temporades superen ja els 5,1 milions de reproduccions. A les xarxes, el programa acumula tan sols aquest mes més de 6,4 milions de reproduccions.

"Vinagreta", la sèrie que recupera i actualitza la mítica "Vinagre" de la mà de Bruno Oro i Clara Segura, supera l'1,2 milions de reproduccions i fa el segon millor dia d'estrena de l'any, tan sols al darrere de "La casa nostra", amb 56.200 reproduccions. Aquest octubre és el tercer programa més vist a la carta, amb 777.300 reproduccions, només al darrere del "Com si fos ahir" i "La travessa".

Precisament, el "Com si fos ahir", producte històric de la casa de llarga capitulació i emissió diària que encapçala els rànquings de consum, ha registrat aquesta setmana el millor dia en reproduccions de la temporada, amb gairebé 102.000. En total, el programa supera els quatre milions de reproduccions des del setembre.

Avui és notícia

Més sobre Audiències 3Cat

Mostra-ho tot