Vendre bosses de paper de marques de luxe, una tendència de moda
Portar pel carrer una bossa d'una botiga de roba pot ser una mostra d'estatus. Tant hi fa què hi portis dins, però no queda igual una bossa de plàstic del supermercat que el glamur d'una d'aquelles bosses bones de cartó que donen a les botigues de luxe com Chanel, Hermès o Louis Vuitton.
Les ganes d'aparentar o la fascinació pel luxe expliquen que hi hagi gent disposada a pagar per tenir-ne alguna, sense haver de comprar qualsevol dels seus articles exclusius i caríssims.
Si mirem, per exemple, al portal d'eBay, es pot trobar una bossa mini de Tous que s'ofereix per 12 euros o una de grossa de Gerard Darel per 18 euros, o bosses oficials de rellotges com Cartier, Breitling o Longines per preus que oscil·len entre els 9 i els 21 euros.
El mateix passa a Grailed o Vinted, on es ven una bossa de paper de Tommy Hilfiger per 8 euros, una Chanel petita per 4, una de Bimba y Lola a només 2 euros, perquè està bastant portada, o una de petita d'Uno de 50 per 1 euro. La mida i l'estat de conservació afecten el preu.
A Wallapop també hi ha una gran varietat d'anuncis d'usuaris que ofereixen bosses de Kenzo, Gucci, Fendi o Loewe amb preus que van des d'un a 12,99 euros la unitat.
Però, ja posats a lluir marca, ha sorgit una tendència que fa un pas més: aquestes bosses que regalen les cases cares es plastifiquen i s'hi posen les nanses adequades, i es converteixen en un nou accessori de luxe. Cal algun complement i una mica d'habilitat per reciclar de debò les bosses de cartó.
Una marca com Balenciaga va fer una bossa de pell de gairebé 2000 euros que era exacta a una bossa d'escombraries. Per 50 euros, hi ha qui pot fer una bossa Balenciaga, Chanel, o Dior.
