Visita a l'estació de metro fantasma de Correus, una càpsula del temps sota terra

Va quedar tancada al públic el 1972, quan l'L4 es va perllongar fins a la Barceloneta, i ara es pot redescobrir
Oriol Freixenet
1 min

"Em sento molt afortunat perquè molta gent volia venir i no ha pogut", diu en Manu Sevilla. "No hi ha cap història de fantasmes, però té aquesta intriga i aquesta història de fa molts anys que la fa molt interessant", comenta la Clàudia Serrano.

Formen part de la quinzena d'afortunats que aquesta matinada de dimarts han baixat a l'andana de l'estació fantasma de Correus. A l'Adrián González l'ha sorprès "veure els anuncis tan antics".

I és que baixar a aquesta estació és veure com el temps es va aturar el 1972 quan va deixar d'estar en funcionament. S'hi veuen anuncis del moment, una sorprenent campanya electoral i també algunes zones vandalitzades en aquests més de cinquanta anys d'abandonament.

La visita forma part del centenari del metro de Barcelona. TMB ha obert per primera vegada l'accés a aquesta estació. S'hi ha d'accedir a peu per les vies des de l'estació de Jaume I, per això s'ha de fer de matinada, perquè el metro no pot estar en funcionament.

Els pròxims dies hi ha més visites, però no hi ha entrades perquè es van exhaurir en pocs minuts. És una proposta molt llaminera per als nombrosos amants del ferrocarril i el metro.

Una estació amb història i una mica de mala sort

Les obres de construcció de la nova línia 4 van determinar la clausura de Correus, efectiva el 20 de març de 1972, després de 38 anys de servei.

imatge de l'estació poc abans que fos clausurada el 1972

I és que al principi de la dècada dels anys setanta es va decidir que caldria construir una nova estació, la de Barceloneta, més a prop de l'estació de França, ja que en aquells moments era un dels punts de connexió més importants de la ciutat.

imatge de l'andana de Correus de poc abans que fos tancada, el 1972

L'arxiu de TMB conserva diverses fotografies dels anys en què l'estació estava a ple rendiment.

Inauguració de l'estació, el 20 de febrer de 1934 (arxiu TMB)

Avui és notícia

Més sobre Transport públic

Mostra-ho tot