Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

Zuckerberg vesteix el seu avatar a Meta amb roba de marca i les xarxes en fan sang

Llança una botiga de roba virtual a Facebook, Instagram i Messenger, amb models de marques de luxe com Prada, Balenciaga i Thom Browne a preus d'entre 3 i 9 dòlars

Redacció

26/06/2022 - 07.51 Actualitzat 27/06/2022 - 11.54

El fundador de Facebook i de Meta, Mark Zuckerberg, s'ha implicat força en el llançament d'una botiga de roba virtual al mateix Facebook i a Instagram.

Ho ha fet de la mà d'Eva Chen, directora de moda a Instagram: tots dos han vestit els seus propis avatars amb peces de Prada, Balenciaga i Thom Browne:

"Orgullosa de llançar la nostra botiga d'avatars a Instagram, Facebook i Messenger, on podeu comprar roba digital per vestir el vostre avatar."

 

Roba pensada per al metavers

Chen ha afirmat que la roba digital serà "una manera important d'expressar-se en el metavers" i també "un gran motor de l'economia creativa", i ha dit que s'hi afegiran més marques.

La notícia l'han anunciat Chen i Zuckerberg a Instagram amb una videoconferència en què ella li va ensenyant el seu avatar vestit amb diferents models de les marques:


Està previst que aquesta botiga virtual es vagi posant en marxa als Estats Units, el Canadà, Mèxic i Tailàndia, i que els models de marca costin entre 3 i 9 dòlars, és a dir 2,85 i 8,56 euros.

Tot plegat perquè els usuaris del metavers de Zuckerberg puguin comprar models de marques molt cares a preus assequibles, tot i que, esclar, són models immaterials.

També roba gratis

A la botiga virtual, però, no hi haurà només aquests models de pagament: també se n'hi trobaran centenars de gratuïts, de manera que els avatars no es quedaran mai despullats.

Segons va explicar Zuckerberg, la intenció és obrir la botiga perquè els dissenyadors i desenvolupadors que vulguin hi ofereixin la seva roba virtual.

En el llançament s'ha volgut donar la volta a la llegendària manca d'interès del fundador de Facebook per la roba i per la moda, però a les xarxes socials ho han aprofitat per fer-ne sang:

"Balenciaga encara queda pitjor amb l'avatar de Mark Zuckerberg."

 

 

Marc Zuckerberg en una presentació del seu metavers