Fórmula 1

Christian Horner, director de l'equip Red Bull, critica els sensors que van provocar la desqualificació de Daniel Ricciardo a Melbourne

Christian Horner, director de l'equip Red Bull, ha criticat els sensors que la FIA ha ofert a tots els equips per mesurar el consum instantani de gasolina dels motors que aquest any està limitat pels reglaments. Daniel Ricciardo, segon a l'arribada, va ser exclòs de la classificació per haver superat el límit. Red Bull ha apel·lat la decisió.

Actualitzat

Christian Horner, director de l'equip Red Bull, ha criticat els sensors que la FIA ha ofert a tots els equips per mesurar el consum instantani de gasolina dels motors que aquest any està limitat pels reglaments. Daniel Ricciardo, segon a l'arribada, va ser exclòs de la classificació per haver superat el límit. Red Bull ha apel·lat la decisió.

Christian Horner ha posat en dubte l'eficàcia dels sensors. Daniel Ricciardo va ser exclòs de la classificació del Gran Premi d'Austràlia perquè el sensor del Red Bull del pilot que va acabar segon va marcar en moltes ocasions que s'havia superat el flux màxim permès pel reglament.

Segons la nova reglamentació els cotxes només poden fer servir 100 quilos de carburant des que s'encén el llum verd de la sortida fins al moment en què el cotxe s'atura en el parc tancat.

D'altra banda també està limitat el flux instantani de gasolina als motors, concretament a una mitja de 100 kg/hora. És en aquest apartat on el Red Bull de Ricciardo va infringir les normes.

Per regular aquests fluxos la FIA ofereix a cada equip un sensor que estableix les mesures. Al final de la carrera s'analitza, i si el cotxe ha superat els límits pot quedar exclòs de la classificació. Segons Christian Horner, Red Bull i altres equips han tingut problemes amb l'exactitud d'aquests sensors des que es van fer servir en els primers test de temporada, i aquests és la raó que esgrimeixen en l'apel·lació que han dut a terme després de que els comissaris desclassifiquessin Ricciardo abans de donar a conèixer els resultats oficials del Gran Premi d'Austràlia.

Tot i que la casa Gill Sensors va reconèixer un cert grau d'inexactitud en els seus aparells, cap equip més ha estat penalitzat per la FIA de la mateixa manera que tampoc ha informat aquest organisme del possible mal funcionament dels sensors.

Molts cotxes de sèrie incorporen en els seus motors sensors d'aquesta mena, menys sofisticats, que permeten mesurar el consum instantani, cosa que es pot observar en l'ordinador de bord amb fluctuacions segons la manera com el conductor premi l'accelerador.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut