
El català Pepe Martí, camí de la Fórmula 1
Competeix en la Fórmula 2, l'antesala de l'F1, i en la cursa inaugural, al mes de març, va pujar al podi
Vol arribar a la màxima categoria de l'automobilisme i no es desvia ni un mil·límetre d'aquest objectiu. Pepe, de divuit anys, nascut a Barcelona, afronta la cursa de casa amb la màxima ambició, però sense perdre de vista la complexitat de l'F2.
És una categoria més complicada, més difícil que l'F3 que va fer la temporada passada i que va ser molt profitosa per a ell. Com a exemple, la pole i la victòria sense discussió rubricada a Montmeló. Actuació determinant perquè Helmut Marko el fitxès pel Red Bull Junior Team, el planter de la marca de begudes energètiques que domina l'F1 amb Max Verstappen.
Aquest any, en la primera cita de la Fórmula 2, disputada al circuit de Sakhir, a Bahrain, va sorprendre tothom amb podi en la cursa esprint i també en la cursa llarga. Però a les següents proves, va patir un seguit d'abandonaments i incidents que el van portar a sumar només dos punts.
" Vaig gaudir molt a Bahrain, però de seguida ja vaig pensar en les següents curses, en Jidda."
Pepe ho atribueix a un excés de confiança i a la falta d'adaptació a un cotxe molt diferent. El monoplaça és més pesant, més gran i més difícil de pilotar. És cert, i també la mala sort que l'ha enfosquit, unes vegades per errades seves, d'altres per pilots que l'han tocat i li han fet perdre opcions i d'altres per alguna aturada a boxs no gaire ben gestionada per l'equip.
Oportunitat a Montmeló
Però sigui com sigui, aquest cop, al circuit de Barcelona-Catalunya es planteja buscar la consistència que li falta per rodar sempre entre els capdavanters. Pepe forma part dels atletes Red Bull i segueix un programa que contempla molts aspectes del seu dia a dia, durant les curses i fora dels circuits.
Relació amb l'equip, estratègia d'entrenaments i cursa, dieta, exercici, atenció als mitjans de comunicació, xarxes socials, hàbits... un munt de consells per triomfar.
"Vull estar de manera regular entre els pilots capdavanters, és el meu objectiu per a la cursa de casa."
I ho té clar. Amb el seu preparador físic, Borja López, treballa cinc dies a la setmana al CAR de Sant Cugat i els altres dos fa anar la bicicleta pels voltants de Collserola, a Barcelona.
D'un any per l'altre, ha guanyat un 30% de massa muscular, mantenint a ratlla el pes, l'enemic dels pilots. I és que en competició del màxim nivell s'ajusta absolutament tot. Una dada molt significativa: tres quilos de més en un pilot es converteixen en una dècima de segon per volta, tot un món.
La seva preparació física és exemplar
Un dels exercicis més impactants és el de reflexos amb el "blazepod". Es tracta d'apagar uns llums quan s'encenen i fer-ho ràpid després de molt d'esgotament físic. Es busca millorar la capacitat de reacció davant de situacions extremes, com a la primera frenada després de la sortida, trobar-se de cop un accident o un obstacle enmig de la pista.
Pepe, un noi simpàtic
El seu tarannà afavoreix la seva progressió en el món complicat dels esports de motor. Sempre disposat, atent, receptiu, és un diamant (cada cop més polit) per a qualsevol escuderia. Pepe Martí, un noi afable, rialler i molt seriós en la feina, és la gran promesa catalana per arribar a l'F1 al costat de Fernando Alonso i Carlos Sainz.

