Fórmula 1

L'escuderia Brawn GP, la gran sensació en l'inici de la temporada de la Fórmula 1

El Mundial de Fórmula 1 no podia haver començat de manera més sorprenent. Una escuderia que fins fa ben poc ni tan sols comptava per aquesta temporada, Brawn GP, acaba amb doblet del seus pilots en la primera cursa. Una bona manera de demostrar que aquest any totes les opcions són possibles. El circ del motor no s'atura i el cap de setmana que ve es desplaçarà fins a Malàisia, on l'escuderia Brawn GP haurà de confirmar el seu gran inici de campionat.

Actualitzat
Debut i doble podi. Què més podien demanar? Grans somriures, felicitat desbordada de Button i Barrichello, de Ross Brawn, l'autor del miracle. I eufòria de Richard Branson, el multimilionari propietari de Virgin, el primer patrocinador del nou equip Brawn, que paga 250.000 dòlars per cursa. Una autèntica festa que ja es veia venir i que es pot repetir a Malàisia, on el circuit els va encara més com anell al dit.

Quan la crisi va obligar BAR-Honda a abandonar el Mundial de F-1, el passat desembre, semblava el final. Sense patrocinador, l'escuderia no trobava comprador, fins que a mitjan febrer va saltar la sorpresa: el director esportiu des del 2007, Ross Brawn, va adquirir la majoria de les accions i va passar a ser-ne el propietari.

Qui és Ross Brawn?

Brawn, un geni de la Fórmula 1, l'home que va viure els anys daurats de Benetton i Ferrari, un estrateg i un guanyador, es va posar al capdavant del projecte. Per començar, va batejar l'escuderia amb el seu nom, Brawn GP, va aconseguir un acord amb Mercedes per al subministrament de motors i amb tres setmanes de marge va acabar de polir un cotxe guanyador.

Els múltiples canvis de reglamentació han deixat desorientats la majoria d'equips; Brawn GP, en canvi, ho ha aprofitat per fer el millor cotxe, en part gràcies al famós difusor que Brawn ha dissenyat aprofitant una llacuna en la reglamentació de la FIA. Un tema que coneixia perfectament, ja que pertanyia al comitè que hi treballava, en la federació.

El monoplaça es va dissenyar amb el generós pressupost d'Honda durant tot el 2008, però es va passar per sobre del cotxe de la temporada per anar treballant en solucions inèdites i imaginatives.

Els dos tests de pretemporada en què van participar els Brawn ja anunciaven que el nou cotxe estava molt per sobre de la resta. Jenson Button i Rubens Barrichello, que aquest hivern es veien a l'atur, ara compten amb un vehicle molt més ràpid i estable que els dels seus competidors.

El cap de setmana a Melbourne ha estat rodó per a l'equip, i ja li ha sortit un segon patrocinador, Henry Lloyd, una empresa britànica de moda nàutica. Però també hi ha una part fosca. Brawn GP haurà d'acomiadar 275 treballadors. Un bon grapat dels que hi han participat hauran de seguir l'èxit a distància.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut