Imatge grupal dels pilots després d'una sortida d'una cursa, amb Marc Márquez lluitant per la primera posició
El desig és començar el Mundial a l'agost i poder córrer 12 curses (www.motogp.com)
Moto GP

MotoGP 2020: un mundial de motos experimental

Xavier GuillénActualitzat

Els auguris més optimistes apunten a un inici del campionat al mes d'agost. Això significaria assegurar 12 grans premis, més els que es puguin reubicar dels suspesos fins ara, com ara Jerez, Catalunya, Le Mans o Alemanya. Les previsions més pessimistes, però, apunten al 2021, és a dir, que aquest any ho hi hauria certamen.

Confiant en el got mig ple i no pas en un got tacat de pòsits, tota la família de MotoGP treballa per obrir la competició al circuit de Brno, a Txèquia, el 9 d'agost.

I com serà aquesta primera cita? Doncs força diferent el que estàvem acostumats, ben bé un experiment que si funciona es convertirà en la tònica de bona part de l'any. Els equips hauran de treballar amb personal reduït: amb tècnics, mecànics, enginyers i treballadors de logística imprescindibles perquè les motos i els pilots estiguin en pista. Els pàdocs plens de gent seran un miratge. Ara no hi haurà convidats, ni vips, ni hostesses ni previsiblement periodistes. Un paisatge desèrtic a una banda del circuit i l'altra, també; tribunes i "pelouses" buides, sense aficionats. Els Gran Premis es faran sense públic, només amb televisió en directe. Les restriccions dels diferents països a la celebració d'esdeveniments amb milers de seguidors obliguen a fer carreres d'aquesta manera. Potser estranyes, però curses amb tota l'emoció del món a través de la televisió.

Ajudes a les escuderies

Mentrestant, la Federació Internacional, l'Associació dels Equips i Dorna, l'empresa organitzadora del campionat, han establert un seguit d'ajuts a les escuderies privades de la categoria reina i a totes les de Moto2 i Moto3. Són una mica més de 4 milions d'euros perquè puguin pagar els sous i els compromisos econòmics d'aquests mesos d'inactivitat. A diferència d'altres esports, on els ERTO ha colpejat diverses entitats i clubs, en les motos, de moment, tot va sobre rodes encara que les màquines estiguin parades als garatges.

Una altra mesura que s'ha pres és la contenció al màxim de les despeses quan tot comenci. Queda congelada l'evolució dels motors en MotoGP fins al 2021, així com l'aerodinàmica. Fins i tot a Moto2 i Moto3, les restriccions afecten també xassís i basculant.

A pesar de totes les dificultats, tots els protagonistes del campionat estan preparats per començar a córrer en el moment que la situació de salut pública ho permeti.

Anar al contingut