
Retorn a casa 909 dies després
El Barça posa fi a l'exili amb una tornada festiva i emotiva a l'Spotify Camp Nou
909 dies després, l'Spotify Camp Nou ha tornat a obrir les portes per acollir un partit oficial del FC Barcelona, que aquest dissabte s'enfronta a l'Athletic Club en la jornada 13 de LaLiga EA Sports, després de dues temporades i mitja d'exili a Montjuïc.
Les polèmiques i els retards que han caracteritzat les obres de remodelació del coliseu blaugrana han quedat aparcades en una jornada festiva, qualificada d'"històrica" pel president de l'entitat, Joan Laporta, i tractada així per part del club, que ha organitzat una programació especial.
Coincidint amb el 148 aniversari del naixement de Hans Gamper, fundador i figura determinant en els inicis del club, l'Spotify Camp Nou ha reobert amb un aforament parcial de 45.401 assistents repartits a les zones del gol sud, lateral i tribuna, lluny encara dels 105.000 seients que el convertiran en l'estadi més gran d'Europa.
Aquesta connexió entre el present, el futur i el passat s'ha escenificat en el servei d'honor, obra de dos dels socis més antics que han pogut acudir al camp, Juan Canela i Jordi Penas, que també van ser a la inauguració de l'any 1957.
La música, protagonista en una jornada festiva
L'accés a l'estadi s'ha obert a les 14:15 hores, dues hores abans de l'inici del partit, una espera amenitzada per una sessió musical a càrrec del Mon DJ. En els seus canals oficials, el club havia animat els assistents a vestir-se amb els colors blaugranes, i el públic no ha fallat a la crida.
Uns quinze minuts abans de l'inici del partit, i després de l'escalfament, el grup de Reus Figa Flawas ha interpretat alguns dels seus èxits més populars, i durant el descans s'ha programat l'actuació d'una altra banda referent de la música catalana en l'actualitat, The Tyets.
A la sortida dels jugadors al terreny de joc, el Cor Jove de l'Orfeó Català ha interpretat l'himne del FC Barcelona, acompanyat per un muntatge pirotècnic sincronitzat amb la música.
A més, els futbolistes del Barça han lluit la inscripció "Tornem a casa", juntament amb la data i el nom de l'estadi, a la part frontal de les samarretes.
Un estadi més accessible i modern
En l'àmbit d'infraestructures esportives, el recinte compta amb un nou túnel de jugadors, a més de vestidors renovats, tant per al primer equip com per al conjunt visitant. A més, el recinte disposa de més accessos, noves vies d'evacuació i més baranes, així com d'un sistema actualitzat de ruixadors i extinció automàtica, mesures que busquen garantir la seguretat i millorar els sistemes d'evacuació.
️朗 POV: vas al primer partit del nou Camp Nou
https://t.co/5eLTWBIV9h pic.twitter.com/iSnMOfbhkM Esport3 (@esport3) November 22, 2025
L'estadi compta amb 129 posicions destinades a persones amb mobilitat reduïda, així com amb nous espais de confort i adequació destinats a millorar l'experiència del públic. En matèria tecnològica, l'estadi inclou a partir d'aquest dissabte nous sistemes d'accés mitjançant pòrtics i ticketing integrat, dissenyats per agilitzar l'operativa en dies de partit i adaptar-se al trànsit i a les necessitats derivades de les obres en curs.
Així mateix, el club i l'Ajuntament de Barcelona han dissenyat un pla de mobilitat específic per als dies de partit que busca potenciar l'accés dels veïns als seus domicilis i l'arribada dels assistents a l'estadi a peu i amb transport públic.
Una barreja de socis i turistes a les grades
També el perfil d'assistents ha estat una mica diferent a l'antic Camp Nou, ja que el club mantindrà en suspens la condició d'abonat (uns 83.000 seients) fins que sigui possible tornar a l'aforament complet, amb unes 105.000 persones.
24.800 socis posseeixen el passi de temporada -21.186 dels quals havien estat abonats en les darreres dues temporades a Montjuïc-, cosa que suposa un 54,6% de l'actual aforament de 45.401 persones, davant del més del 80% que representaven abans de l'inici de les obres.
Per altra banda, l'Spotify Camp Nou no ha comptat encara amb una graderia d'animació, ja que el club va dissoldre l'anterior i pretén impulsar un procés participatiu per generar un nou col·lectiu.
Abans de l'inici del partit, que ha començat amb un retard de 6 minuts, una part del públic ha reclamat el retorn del grup d'animació, que està previst que torni al camp una vegada que s'acabi la fase 1C de les obres i l'aforament sigui de 62.000 persones.
Sense entrades reservades a l'Athletic, ja que l'estadi encara no compta amb la infraestructura necessària per aïllar l'afició rival, una part important dels bitllets restants han estat adquirits per turistes disposats a pagar uns preus més elevats del que és habitual.
El cost de les entrades oscil·laven entre els 199 i els 589 euros, un 20% més barates per als socis, mentre que les entrades VIP premium es disparaven entre els 950 i els 1.750 euros segons l'experiència.

