Vista aèria de com va quedar l'aparell després de l'accident. (Foto: Reuters)
Dues adolescents xineses van morir en l'accident i els ferits superen el centenar. (Foto: Reuters)

Les caixes negres de l'avió accidentat a San Francisco revelen que l'aparell anava més a poc a poc del que és habitual en l'aterratge

Les autoritats nord-americanes analitzen les caixes negres del Boeing 777 sinistrat, que revelen que la nau no portava la velocitat adequada en una maniobra d'aterratge. El pilot hauria intentat accelerar els motors i enlairar-se de nou i això hauria propiciat el xoc de la part posterior de l'avió amb una de les barreres de la pista.
Redacció
1 min
L'anàlisi de les caixes negres de l'avió que aquest dissabte es va estavellar durant l'aterratge a l'aeroport de San Francisco comencen a donar les primeres pistes sobre les causes de l'accident. La investigació ha determinat que l'aparell anava més a poc a poc del que és habitual durant l'aterratge, contràriament al que deien diversos testimonis, que apuntaven que l'aparell volava baix i ràpid.

Segons els registres de dades del vol, el pilot del Boeing 777 va intentar accelerar els motors de l'avió set segons abans de l'impacte de la cua de la nau contra una barrera que separa el final de la pista d'aterratge de la badia de San Francisco. El gravador de veus també recull que un segon i mig abans del xoc, els pilots van indicar que iniciarien "una volta" per fer un altre aterratge.

Aquest intent de tornar a enlairar l'aparell podria haver fet elevar la cabina i baixar la cua de l'avió, fent que la part del darrere toqués una de les barreres. En tot cas, la companyia sud-coreana Asiana Airlines descarta una fallada mecànica i les condicions meteorològiques eren favorables.

Només tocar terra, l'avió va començar a perdre part del fuselatge i es va incendiar. Hi ha dues víctimes mortals, dues adolescents xineses, i els ferits són més de cent, i una desena estan en estat crític.

Avui és notícia