Comença la identificació dels primers cadàvers del vol sinistrat d'Air France

Continua la recerca dels cossos de les víctimes de l'accident d'avió d'Air France. Fins ara són 28 els cadàvers recuperats per la marina brasilera. Avui ja s'han portat fins a l'illa de Fernando de Noronha 16 d'aquests cossos per fer-ne una primera identificació, i la resta es portaran fins a l'arxipèlag en les pròximes hores. Recordem que, a bord de l'avió, hi anaven 228 persones. Mentrestant, Air France ha dit que substituirà a partir de demà els sensors de velocitat dels Airbus A330 i A340, després que la companyia confirmés que havien fallat en l'avió sinistrat a l'Atlàntic. Els sindicats havien demanat als pilots que no tornessin a pilotar una d'aquestes naus fins que no els canviessin.
2 min
Els 16 primers cossos recuperats de l'Atlàntic pertanyents a l'avió d'Air France ja han arribat a terra ferma. Militars coberts amb davantals verds, gorres i mascaretes han descarregat les bosses de polietilè que contenen les restes i les han dipositat en un camió frigorífic que les traslladarà per a la seva identificació.

El transport dels cadàvers que ha realitzat la fragata "Constitución" fins a uns 50 quilòmetres de l'arxipèlag, des d'on els helicòpters els han pres fins a terra, s'ha retardat a causa del mal temps.

El Brasil, país sobre qui recauen les tasques d'identificació dels cadàvers, ha informat que ja han creat un equip d'especialistes amb aquesta finalitat, i que tots els cadàvers seran traslladats a Recife, ciutat des d'on es coordinen totes les tasques, per a les quals hi ha destinats 14 vaixells i 5 avions.

28 cossos rescatats

Un total de 28 cossos de les 228 persones que viatjaven a l'avió accidentat en ple Atlàntic han estat rescatats ja pels equips de rescat francesos i brasilers. Els últims que s'han trobat han estat 8, que s'estan traslladant ara a l'arxipèlag de Fernando de Noronha. Els han localitzat a 440 quilòmetres al nord-est de l'arxipèlag també brasiler de São Pedro e São Paulo, en una zona on la profunditat supera els 3.500 metres.

Mentrestant, França ha assumit la investigació de les causes de l'accident, i és per això que les peces de l'aparell que es troben al mar són entregades a aquest país. Les últimes han estat una part de la cua. La prioritat continua sent la recerca de les caixes negres, ja que tot i que és molt difícil trobar-les, podrien tenir la clau de l'accident.

Una de les hipòtesis que s'estudien ara per ara és que fallessin els sensors de velocitat de l'A330, i és per això que els pilots del sindicat d'Air France han advertit que no s'enlairaran fins que la companyia hagi canviat almenys dos dels tres sensors que porta aquest model d'Airbus.

Això, després de saber-se que l'accident del vol 447 va passar just després que els sensors comencessin a donar senyals equivocats. La companyia, però, ha reiterat que l'Airbus és un avió molt fiable.


Avui és notícia