Catalunya Música ofereix la Novena de Beethoven, amb l'Orfeó Català i l'Orquestra de Cadaqués
El concert que s'emet en diferit aquest dilluns al vespre es va interpretar al Palau de la Música Catalana, dins la Temporada Palau 100.
1 min
El dilluns 14 de març, uns minuts abans de les vuit del vespre, Catalunya Música transmetrà en diferit la Novena simfonia, Coral, op. 135, de Ludwig van Beethoven, interpretat dimarts passat al Palau de la Música Catalana, dins la Temporada Palau 100. Un concert amb intèrprets excepcionals: la soprano Raquel Lojendio, la mezzosoprano Pilar Vázquez, el tenor Daniel Norman i el baix Leigh Melrose, amb l'Orfeó Català i l'Orquestra de Cadaqués, dirigits per Neville Marriner. Els comentaris de la transmissió els farà Carmina Malagarriga. Aquesta és la segona de les quatre contribucions que Catalunya Música farà a la temporada Euroradio 2010-2011 de la Unió Europea de Radiodifusió. Aquest concert l'oferiran també les ràdios de Romania, Eslovènia, Croàcia i Noruega.
Sabem que la idea de compondre una simfonia amb cors havia obsessionat durant molt de temps Beethoven. El 1793, el compositor ja havia pensat a posar música a l'Oda a l'alegria, de Friedrich von Schiller, vers a vers, molt abans de compondre la Novena simfonia. També se sap que Beethoven va començar a fer els primers esbossos de la Novena el 1817. Va començar a treballar-hi seriosament el 1822 i no la va acabar fins el 1824. L'estrena va ser aquell mateix any a Viena, el 7 de maig del 1824, sota la direcció del mateix compositor, que ja estava completament sord i no va poder sentir els aplaudiments que els seus contemporanis li van oferir. La bellesa, la varietat i la profunda unitat dels temes de la Novena simfonia l'han convertida en la culminació de l'art beethovenià i en la mostra d'aquest geni tan humà que va ser el compositor de Bonn.
catmusica.cat
catradio.cat
Sabem que la idea de compondre una simfonia amb cors havia obsessionat durant molt de temps Beethoven. El 1793, el compositor ja havia pensat a posar música a l'Oda a l'alegria, de Friedrich von Schiller, vers a vers, molt abans de compondre la Novena simfonia. També se sap que Beethoven va començar a fer els primers esbossos de la Novena el 1817. Va començar a treballar-hi seriosament el 1822 i no la va acabar fins el 1824. L'estrena va ser aquell mateix any a Viena, el 7 de maig del 1824, sota la direcció del mateix compositor, que ja estava completament sord i no va poder sentir els aplaudiments que els seus contemporanis li van oferir. La bellesa, la varietat i la profunda unitat dels temes de la Novena simfonia l'han convertida en la culminació de l'art beethovenià i en la mostra d'aquest geni tan humà que va ser el compositor de Bonn.
catmusica.cat
catradio.cat