
Futbol i informatius, continguts insígnia de 3Cat que impulsen les audiències de TV3 al maig
A la plataforma 3Cat es registren 19,6 milions de reproduccions de vídeo i àudio, seguint la bona tendència del mes anterior
El futbol continua impulsant les audiències de TV3, que aquest mes de maig ha assolit quotes d'èxit com el 40,2% de la final de la Champions League femenina Arsenal-Barça. També destaquen les xifres de "La rua dels Campions", que va fer un 24,5% de quota i va ser seguida per 977.000 persones en total, i el partit de la Lliga femenina Betis-Barça, que va aconseguir un 21,5% de quota i una audiència acumulada de més de 527.000 persones, incloent-hi la programació prèvia i posterior.
Aquestes bones dades impulsen el lideratge de TV3, que se situa en un 13,8% de quota, a gairebé cinc punts de distància amb la segona opció. En conjunt, l'audiència acumulada de la cadena durant tot el mes supera els 4,1 milions d'espectadors. TV3 es manté com la cadena generalista més ben valorada del mes amb un índex qualitatiu de 8,3, mantenint la bona valoració de l'abril, segons les dades del panel GfK.

Els informatius també impulsen les audiències, amb el lideratge de totes les edicions dels "TN" i de programes especials com l'"Habemus papam" del 8 de maig, amb una quota del 17,3% i una audiència acumulada de 845.000 espectadors. Això consolida el compromís de 3Cat amb el periodisme de servei públic i rigorós.
L'aposta de 3Cat per la ficció de qualitat es consolida amb productes com "El mal invisible", que tanca la temporada liderant en l'emissió de tots els seus capítols i amb una audiència acumulada d'1,3 milions d'espectadors. L'estrena del programa presentat per Àngel Llàcer "Soc i seré" lidera la seva franja i acumula una audiència de 577.000 espectadors. El concurs de cultura popular seguirà emetent-se en les properes setmanes, amb un nou capítol a TV3 cada dimecres i disponible també a la plataforma 3Cat.
Durant tot el mes, a la plataforma 3Cat s'han registrat 19,6 milions de reproduccions de vídeo i àudio, seguint la bona tendència del mes anterior. En tot l'entorn digital de 3Cat, 277.800 dispositius únics han connectat amb contingut futbolístic, el més vist del mes, i "La rua dels Campions" ha estat l'emissió en directe amb més dispositius únics connectats. "LaTdT" ha fet la millor audiència mensual de la seva història, amb 133.800 dispositius únics i 467.200 reproduccions.
TV3 es manté líder en el "daytime" per 43è mes consecutiu
TV3 lidera el "daytime" per 43è mes consecutiu, amb un 14,7% de quota, la mateixa amb què també lidera el prime time. El programa més vist durant 18 dies del mes ha estat el "TN vespre".
Els informatius, un dels continguts insígnia de TV3, continuen liderant en totes les seves edicions i el "TN migdia", el "TN vespre" i el "TN cap de setmana migdia" guanyen espectadors. Lidera en audiència el "TN migdia", que assoleix un 27,4% de quota de mitjana i 357.000 espectadors, seguit pel "TN cap de setmana migdia", amb un 24,9% i 338.000 espectadors, el "TN vespre", amb un 23,7% i 438.000 espectadors, el "TN cap de setmana vespre", amb un 19,7% i 357.000 espectadors, i el "TN comarques", amb un 19% i 197.000 espectadors.
Els informatius mantenen una valoració de 8,4, segons les dades del panel GfK, i lideren com els informatius més ben valorats.

Pel que fa als altres canals, més de 2,3 milions d'espectadors han connectat amb Esport3 aquest mes de maig, mentre que amb el Super3 (SX3) ho han fet més d'1,4 milions i amb el Canal33, 1,2 milions.
Rècord del "Gol a gol" a TV3 i Esport3
TV3 ha situat sis programes entre els 10 més vistos del mes, un rànquing on destaquen, un cop més, els continguts de futbol, amb el número u per a la final de la Champions femenina Arsenal-Barça. Un total d'1,2 milions de catalans van connectar amb la programació especial de TV3 per al partit.
Amb aquestes dades, 3Cat reforça el compromís inequívoc amb la informació esportiva i amb els grans esdeveniments esportius i de país.
El "Gol a gol" del diumenge posterior que el Barça guanyés la Lliga també va registrar unes xifres de rècord, i va anotar la millor dada a TV3 des de 2017, amb una audiència acumulada d'1,1 milions d'espectadors. D'altra banda, el "Gol a gol" de l'11 de maig va anotar el rècord històric d'Esport3, amb un 18% de quota i mig milió d'espectadors d'audiència acumulada a la cadena.
Seguint amb els continguts esportius, l'especial "Nit dels campions", amb l'entrevista al president del Barça, Joan Laporta, també va liderar, amb una quota del 15,5% i una audiència acumulada de més de 600.000 persones.