
La incomprensible mort de Yimmy Cox, a "Crims"
El dilluns 17 d'abril, a les 22.05, arriba a TV3 un nou capítol de "Crims", sèrie true crime creada amb la col·laboració de Goroka i True Crime Factory.
Dos homes s'acosten per l'esquena a Yimmy Cox i un d'ells li dispara un tret al cap. El motiu és totalment incomprensible.
Yimmy Cox
La nit del 17 de gener del 2004, a la discoteca de música llatina Juanchito, a l'Hospitalet de Llobregat, com cada cap de setmana hi ha cua a la porta.
El Yimmy, un jove equatorià de 27 anys, hi ha anat amb dos amics i, com sempre, perquè són clients habituals, esperen per poder entrar. Però aquell dia no arribarà a la porta. Dos homes se li acosten per l'esquena i un d'ells li dispara un tret al cap. El motiu és totalment incomprensible.
Després de l'estrena del nou capítol es podrà recuperar la segona part del cas de la iaia Anita.
Una dona apareix apunyalada al terra de la cuina de casa seva el 17 de maig de l'any 2012 a Mataró. Quan els Mossos encara ho investiguen com un possible robatori violent, els alerten que hi ha una segona víctima en un altre pis de Mataró. Han passat només 5 dies, i aquesta dona té el doble de ferides que la primera. La violència desfermada i el poc temps que ha passat entre els dos crims posa els investigadors en màxima alerta, convençuts que hi haurà un tercer assassinat a Mataró, i que serà imminent. El rellotge corre i els policies estan molt preocupats. El pany de la porta dels dos pisos no està forçat i l'interior està regirat. El trencaclosques comença a encaixar quan els policies descobreixen que hi ha almenys una persona que vincula les dues víctimes.
La sèrie
"Crims" va néixer a Catalunya Ràdio de la mà i la veu de Carles Porta l'any 2018 amb l'emissió d'un capítol cada setmana. És una producció de la CCMA que compta amb un equip de guionistes de Catalunya Ràdio i True Crime Factory. Des de llavors, les xifres d'audiència i descàrregues no ha parat de créixer. I aquesta temporada es tancarà amb més de 190 episodis emesos.
El programa, que relata crims reals, va fer el salt a TV3 l'any 2020 amb la primera temporada i capítols molt recordats com Brito i Picatoste. És un treball conjunt de la productora True Crime Factory, dirigida per Carles Porta i Goroka, la productora que encapçala Guille Cascante.
L'audiència de "Crims" ha estat des de la seva estrena un èxit rotund: 3,6 milions d'espectadors en els 33 capítols televisius. El primer capítol, emès el febrer del 2020, va tenir 910.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 22,5%.
La temporada més vista ha estat l'última, amb 619.000 espectadors de mitjana i una quota del 28%, la més elevada també de totes les temporades. El capítol d'estrena de l'última temporada, "Girona/Madrid", va fer rècord històric, amb una quota del 29,3% i 651.000 espectadors. Una setmana després, "Crims", amb la segona part del capítol "Girona-Madrid", aconseguia superar aquell rècord històric de la setmana anterior, amb 682.000 espectadors, una quota del 30,2% i una audiència acumulada de 965.000 espectadors.
"Crims" ha estat i és tot un èxit en audiència digital: 46 milions de reproduccions. El resultat surt de la suma de reproduccions d'àudio i vídeo de totes les temporades i a totes les plataformes.
L'excel·lent acollida del públic a "Crims" continua temporada a temporada, que s'acompanya dels reconeixements i premis recollits, com el Premi Nacional de Comunicació al millor programa de ràdio, el Premi Ondas al millor programa de ràdio, el Premi Ràdio Associació 1924 al millor programa de televisió o el Premi Zapping al millor programa de televisió i millor presentador, entre d'altres.
En paral·lel a l'emissió dels capítols de ràdio i tele, "Crims" també s'ha traslladat a la literatura amb la publicació de fins a tres volums de la Col·lecció Crims amb Carles Porta, editats per La Campana. Són "Tot el que llegireu és real", "Llum a la foscor" i "La Noia de Portbou". El 13 d'abril sortirà publicat un nou volum de la col·lecció que es titula "Pecats capitals".
La bona acollida de "Crims", en qualsevol dels seus formats, va dur a la productora Zoopa i al Palau Robert a proposar la creació d'una exposició immersiva que permetés als seguidors del programa i a la resta del públic conèixer de prop com treballa l'equip. Inaugurada el novembre passat ha arribat als 140.000 espectadors.
"Crims" també és un èxit en audiència digital: 46 milions de reproduccions. El resultat surt de la suma de reproduccions d'àudio i vídeo de totes les temporades i a totes les plataformes.
#CrimsYimmyTV3
#CrimsAnitaTV3