"L'èxit invisible. El cas de Benito", a "El factor clau"
Hi ha empreses que potser no se sap que existeixen però amb les que la gent es topa cada dia quan surt al carrer. És el cas de Benito que es dediquen a fabricar mobiliari urbà, parcs infantils, fanals, reixes i tapes de claveguera. Van néixer amb el boom olímpic del 1992 i amb una visió: si Barcelona es modernitza tota la resta de ciutats i pobles també voldran. I l'encerten i es fan grans amb el boom de la construcció. Però la seva història té alts i baixos. La venda de l'empresa a un fons d'inversió i la posterior recompra.
Tot això ho posaran al descobert Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí parlant amb el fundador de Benito, Joaquim Carandell, i amb l'actual CEO, Andrea Carandell. També descobriran les reticències que tenen a donar xifres concretes, un magatzem tant gran com set camps de futbol i un jove al que anomenen "el Florentino de Tona".
El programa
A diari milers de persones inicien un camí desconegut i arriscat però ple de somnis cap a l'èxit en els seus negocis. Es sumen a milions de persones que porten anys intentant-ho i a d'altres que s'han quedat pel camí. I és que només una petita part ho aconsegueix. Què els fa diferents? Quines decisions van prendre que els van ajudar a arribar on son ara? En definitiva; quin és el factor clau del seu èxit?
"El factor clau" és un programa on un economista de prestigi com Xavier Sala i Martín i una empresària consolidada com Beth Camprubí han decidit unir forces per investigar les fórmules de l'èxit de les grans empreses catalanes.
A cada capítol investiguen a fons en una empresa. Analitzen tot allò que la fa única. Lideratges, equips, estratègies, oportunitats, innovació, internacionalització... entren a tots els possibles factors clau en una investigació que converteixen en un joc on l'espectador descobreix amb els presentadors com funciona l'empresa com si fos una sèrie policíaca. A més, visiten altres empreses del país que els ajuden, mitjançant la seva pròpia història, a entendre alguns dels factors clau d'aquell episodi.
En aquesta primera temporada Xavier Sala-i-Martín i Beth Camprubí investigaran els secrets de l'èxit del FC Barcelona, Benito, Simon i Família Torres.
"El factor clau" és una producció de TV3 i Mediapro, amb la col·laboració del Departament d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya i la Cambra de comerç.
Els presentadors
Xavier Sala i Martín és catedràtic d'Economia de la Universitat Columbia i l'assessor econòmic principal del Fòrum de Davos. Ha publicat diversos libres sobre economia i coneixement. Rere les seves americanes llampants, és capaç de transmetre idees complexes de forma planera i entenedora.
Beth Camprubí Homs és una empresària osonenca instal·lada a Anglaterra, on administra la seva empresa: BÉCÉ - Global English Services. Acumula una gran experiència en el sector empresarial català i forma part de la Cambra de Comerç de Barcelona i és vicepresidenta de l'Observatori Dona, Empresa i Economia.
#FactorClauTV3
