Mateo Gil roda "Project Lazarus", un viatge emocional a través del temps, entre Barcelona i Tenerife
"Project Lazarus" explica la història de Marc Jarvis, interpretat per Tom Hughes, un jove amb èxit i molts projectes de futur que té un xoc terrible quan li diagnostiquen un càncer letal. Incapaç d'acceptar la mort, decideix crionitzar el seu cos. El gran amor de la seva vida, Naomi, interpretada per Oona Chaplin, no està d'acord amb la decisió, però es converteix en el seu principal suport. Al cap de setanta anys, la història continua a les instal·lacions de la Prodigy Health Corporation, on el Marc es converteix en el primer cos ressuscitat de la història de la humanitat. Aquest retorn a la vida, però, no es produeix dins l'idealisme que havia somniat el jove abans de morir.
Aquest és l'argument al voltant del qual gira "Project Lazarus", la nova pel·lícula del director Mateo Gil, després de "Blackthorn" i "Dime que yo" . Havent treballat com a guionista amb Alejandro Amenábar en films com "Ágora", "Mar adentro", "Abre los ojos" i "Tesis", Gil explica que la idea d'aquesta història va sorgir amb "Abre los ojos", en què jugaven amb la realitat virtual: "Jo em preguntava com seria una reanimació real en el futur i com el personatge passaria comptes amb la vida, després de morir i tornar a viure". Al cap d'uns anys, impressionat per la notícia que s'havia creat un cor de rata amb cèl·lules mare, el 2008 es va decidir a començar a escriure el guió.
Després de cinc setmanes a Tenerife, el rodatge s'ha traslladat a Barcelona durant dues setmanes més, des d'on el cineasta canari ha explicat de la pel·lícula que "no és un thriller, més aviat és un drama romàntic, una gran història d'amor". Durant el film, el present i el futur s'entrellacen constantment, a partir de la crionització del protagonista. Aquesta és l'excusa, segons Mateo Gil, que li permet "explicar la història del primer ressuscitat en el futur, és un pretext per parlar de com assumim la nostra vida i la nostra mort. Per mi, despertar aquest personatge en el futur és una manera de fer que passi comptes amb la seva vida passada des d'una altra perspectiva". En aquest sentit, afegeix que el film "reflexiona d'una manera molt indirecta sobre la vellesa, ja que fem arribar el personatge a una maduresa emocional exprés. El viatge emocional és enorme per ell."
Unes reflexions que porten Mateo Gil a extreure'n una conclusió final: "No hipotequis la vida per somnis futurs, millor que aprofitis el que tens i intenta disfrutar-ho."
Fitxa tècnica i artística
Director: Mateo Gil
Repartiment:
· Tom Hughes ("Dare to be wild", "Una cuestión de tiempo", "I am a soldier", "Dancing on the edge")
· Oona Chaplin ("The longest ride", "No llores, vuela", "Juego de Tronos", "Dates", "Black mirror")
· Charlotte le Bon (nominada al Cèsar per "Yves Saint Laurent", "The walk", "Bastille day", "Un viaje de diez metros", "La espuma de los días")
· Barry Ward ("Jimmy's Hall", "Blood Cells", "Songs for Amy", "El perdó")
Director de fotografia: Pau Esteve
Disseny de producció: Alain Bainée
Muntatge: Guille de la Cal
Música: Lucas Vidal
Vestuari: Clara Bilbao
So directe: Dani Fontrodona
Disseny de so: Fabiola Odoyo
Director de producció: Jofre Farré
Maquillatge i perruqueria: Patricia Reyes
Ajudant de direcció: Manel Martínez
tv3.cat/coproduccions