Produir més ràpidament i més barat, a "60 minuts"

"60 minuts" és el programa que ofereix els millors documentals periodístics dedicats a l'aprofundiment i l'anàlisi de l'actualitat i a la reflexió social, política i econòmica sobre els principals temes de debat d'arreu del món.
1 min

Oferint una allau de productes barats, copiats d'altres marques i pensats per no durar gaire, la moda ràpida va afavorir l'augment del consum de roba, que a Europa s'ha duplicat des de l'any 2000.

Actualment, l'acceleració de la producció ha portat a l'aparició de marques que només venen per internet i que són capaces de posar al mercat els seus productes en quinze dies.

Una conseqüència d'aquesta nova tendència és que, per poder treballar tan de pressa, ja no es fabrica a l'Àsia o a l'Àfrica. Leicester, l'antiga capital anglesa del tèxtil, s'ha pogut reindustrialitzar gràcies a la "fast fashion", perquè ha recuperat les comandes que abans es fabricaven lluny d'Europa.

La feina ha tornat, però el problema és que ha vingut acompanyada d'unes condicions laborals tan dolentes que queden al marge de la legalitat.

Dirigit per Gilles Bovon i Edouard Perrin

tv3.cat/60minuts

Sant Joan Despí, 22 d'octubre del 2021

Avui és notícia