TV3 lidera la nit de Cap d'Any i les campanades baten el seu rècord
TV3 ha tancat el 2010, l'any del liderat destacat d'audiències, amb un liderat absolut també la nit de Cap d'Any. Les Campanades de TV3 van batre el seu rècord històric, amb una audiència milionària i el 40% de quota; l'especial previ al traspàs, "Crackòvia: lo Cap d'Any", va ser el programa més vist del dia, amb el 36,5% de quota; i el programa posterior a la transmissió de les campanades, "Cap d'Any x 10", va arribar al 25,2% de quota. Tot aquest bloc de la nit i els telenotícies van fer líder destacada del dia TV3, amb el 18,3% de quota.
8 min
La transmissió de TV3 de les Campanades va ser la més vista de totes les cadenes, de manera destacada i amb 300.000 espectadors més que la de TVE, la segona cadena amb més audiència dels primers minuts del 2011. Les dades d'audiència de les Campanades, segons Kantar Media, són: TV3, rècord històric de les transmissions, amb 1.111.000 espectadors de mitjana i el 40% de quota; TVE, 774.000 espectadors de mitjana i el 28,5% de quota; Telecinco, 330.000 espectadors de mitjana i el 12% de quota; Antena 3, 134.000 espectadors de mitjana i el 4,9% de quota; Cuatro, 25.000 espectadors de mitjana i el 0,9% de quota; i La Sexta, 23.000 espectadors de mitjana i el 0,8% de quota. Però el liderat de TV3 de la nit va ser total, a més dels minuts de la transmissió de l'entrada del 2011, des de la Pobla de Segur i protagonitzada per l'actor Jordi Ríos, l'alter ego del jugador Carles Puyol a "Crackòvia", i per la reportera de les curses de Fórmula 1, Laia Ferrer. Els programes previs a les Campanades i els telenotíces van arrodonir el liderat de TV3 de la nit i de tota la jornada, amb el 18,3% global de quota: el previ a les Campanades, "Crackòvia, lo Cap d'Any", va tenir 932.000 espectadors de mitjana, el 36,5% de quota; el posterior a la transmissió, "Cap d'Any x 10", va tenir 533.000 espectadors de mitjana i el 25,2% de quota; el "Telenotícies migdia" va ser el segon programa més vist de la jornada, amb 789.000 espectadors de mitjana i el 32,7% de quota. Consolidació del liderat mensual de TV3 i rècord històric del 3/24 Aquest liderat de la nit de Cap d'Any i de la jornada del 31 de desembre s'emmarca en el conjunt mensual, període en què TV3 ha consolidat la primera posició, amb el 15,4%. Amb aquest percentatge, TV3 supera en 3,7 punts Telecinco, la segona cadena classificada entre les generalistes, amb l'11,7% de quota; TVE ha quedat en tercer lloc, amb l'11,4%; Antena 3, en quart lloc, amb el 9,6%; Cuatro, en cinquè lloc, amb el 5,9%, i La Sexta, en sisè lloc, amb el 5,7%. El 33 i La 2 han empatat, amb l'1,9%. I la cadena de pagament ha tingut l'1,3%. Per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha liderat el desembre de manera destacada, amb el 20,22% de quota. Cal remarcar que el 3/24 ha tingut l'1,3% de quota, rècord històric del canal de notícies del grup, que va començar a emetre el setembre del 2003. Per la seva part, el canal infantil Super3/3XL ha tingut l'1,5%. La resta de grups empresarials han tingut el desembre aquestes quotes: el de Televisió Espanyola, el 16,7%; el de Telecinco (Gestevisión), el 15,6%; el d'Antena 3, el 14,2%; el de Sogecable, el 6,8%, i el de La Sexta, el 6,8%. 12 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing mensual Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos el desembre, TV3 triplica gairebé els seus immediats seguidors, amb un total de 27 programes, dels quals 12 s'han situat en les 15 primeres posicions. TVE n'ha col·locat 10; Antena 3, 2; i Tele 5, 1. Els 12 programes de TV3 que s'han situat entre els 15 primers d'aquest rànquing són: el partit d'anada de vuitens de final de la Copa del Rei, Barça ¿ Athletic, en el segon lloc; "Crackòvia", en el tercer lloc; l'especial "Crackòvia: lo Cap d'Any", en el quart lloc; "Polònia", en el cinquè lloc; "APM?", en el sisè lloc; el "Telenotícies vespre", en el setè lloc; el "Telenotícies migdia", en el vuitè lloc; "El convidat", en el desè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en l'onzè lloc"; la final de la Copa Catalunya de futbol Barça-Espanyol, en el dotzè lloc; "Zona zàping", en el tretzè lloc, i "No me la puc treure del cap", en el catorzè lloc. Tots ells són programes de producció pròpia, telenotícies i transmissions esportives. Liderat absolut d'audiència i de programes de TV3 el 2010 Després de les dades del desembre, el balanç global del 2010 per a TV3 és de liderat absolut pel que fa als rànquings d'audiència de cadenes, de programes i, també, de grups empresarials. El rànquing anual de cadenes generalistes és: TV3, líder, amb el 14,8% de quota; Telecinco, segona, amb l'12,7%; TVE, tercera, amb l'11,8%; Antena 3, quarta, amb el 10%; Cuatro, cinquena, amb el 6,8%; i La Sexta, sisena, amb el 6,2%. La 2 ha tingut el 2,6%, i el 33, l'1,6%. Digital+, el 3,2%. El rànquing anual dels 40 programes més vistos és: TV3, líder, amb 28; TVE, amb 8; Telecinco, amb 2; i Cuatro i Antena 3, amb 1, cadascuna. I per grups empresarials, el de Televisió de Catalunya ha estat el líder de l'any, amb el 19%. El de Televisió Espanyola ha quedat segon, amb el 18,4%; el de Telecinco (Gestevisión), tercer, amb el 15,6%, el d'Antena 3, quart, amb el 14%; el de Sogecable, cinquè, amb el 7,8%; i el de La Sexta, sisè, amb el 6,2%. "La Riera" segueix liderant el consum de vídeo per internet El rànquing de programes més vistos el torna a liderar el desembre la sèrie "La Riera" (www.tv3.cat/lariera), que aconsegueix el primer lloc amb 1.190.000 hits. El segon lloc és per a "Crackòvia" (www.tv3.cat/crackovia), que suma 736.190 hits, i el tercer lloc l'ocupa la sèrie "Infidels" (www.tv3.cat/infidels), que arriba fins als 670.000 hits. En quart lloc hi ha els vídeos dels telenotícies (www.3cat24.cat), amb 449.000 visionats, seguits dels vídeos infantils del club Super3 (www.super3.cat), que aconsegueixen 238.500 hits. La sisena posició l'ocupa "Polònia" (www.tv3.cat/polonia), amb 325.000 hits, i la setena, els vídeos de l'"APM?" (www.tv3.cat/apm) amb 304.000 hits. El vuitè lloc l'ocupa el programa "El convidat" (http://blogs.tv3.cat/elconvidat), que aconsegueix 260.000 hits, seguit d"Els matins" (www.tv3.cat/elsmatins) amb 208.000 hits. Tanquen el rànquing de 10 posicions els vídeos de La Marató de TV3 (www.tv3.cat/marato), que van sumar 187.000 hits. "Crackòvia", el vídeo més vist del desembre Pel que fa a vídeos concrets, destaca en la primera posició el de "Crackòvia" del 30 de novembre, l'endemà del Barça-Madrid de la Lliga, amb 214.000 visionats. El segueixen el capítol 29 d'"Infidels", emès el 7 de desembre (139.000 visionats), i el "Crackòvia" del 6 de desembre (122.000 visionats). Després, hi ha tres capítols de la sèrie "Infidels". Són el capítol 28 (118.500 visionats), el capítol 31 (103.000 visionats) i el capítol 30 (87.000 visionats). El setè lloc es per al capítol 193 de "La Riera", que es va emetre el dia 2 de desembre i va aconseguir 80.000 visionats. A continuació, el de "Crackòvia" del dia 20 de desembre (75.000 visionats), i al novè lloc, el capítol 207 de "La Riera", que suma 75.000 hits. El rànquing acaba al número 10 amb el capítol 194 de "La Riera", emès el dia 3 de desembre (73.000 visionats). El consum de vídeo als portals de la CCMA durant el mes d'octubre ha arribat a les 760.000 hores de vídeo sota demanda i 350.000 de consum de vídeo en directe. I el consum via podcast d'aquest octubre és de 71.000 hores i el segueixen liderant els tres reis de l'humor de TV3: "Crackòvia", "APM?" i "Polònia". "Crackòvia", "La Riera" i "Infidels", els més vistos del 2010 a TV3ala carta Finalment, pel que fa al consum de vídeos en el servei TV3alacarta, l'edició de "Crackòvia" emesa el 30 de novembre, l'endemà del Barça-Madrid, és el programa més vist del 2010 al TV3alacarta. Compta amb 205.244 visionats. El segueix com a més vist el darrer capítol de "La Riera" del 24 de desembre, amb 167.337 visionats. El tercer i quart vídeos més vistos del 2010 corresponen a una altra ficció de TV3. Són el capítol 28 d'"Infidels", emès el passat 30 de novembre, amb 143.955 visionats, i el capítol 29 del 7 de desembre, que en té 131.782. Des de l'inici de la 2a temporada, els vídeos d'"Infidels" han estat sempre dels més vistos al TV3alacarta, juntament amb "Crackòvia", "La Riera" i el capítol de "Ventdelplà" de l'11 de juliol, que en va aconseguir 99.868. De la ficció, destaca la presència d'"El convidat", que amb el capítol dedicat a Andreu Buenafuente se situa com el programa de no ficció més vist del 2010, amb 93.943 visionats. Sorprèn el documental "Adéu, Espanya?", que al TV3alacarta en va tenir 73.614, molts més que el vídeo del "Polònia" més vist, el de l'estrena de la paròdia d'"El gato al agua" en el primer "Polònia" de la temporada després de l'estiu. Emès el 16 de setembre, va tenir 51.179 visionats. Altres èxits del TV3alacarta són "El convidat" de l'Antoni Basses, amb 64.876 visionats; el programa "Singulars" en què s'entrevistava el metge i especialista en cirurgia general i aparell digestiu Mario Alonso. L'entrevista d'aquest home polifacètic, amb una energia contagiosa, va tenir 61.566 visionats. Dos programes més d'"El convidat" segueixen en el rànquing dels més vistos: són el dedicat a Eduard Punset, amb 57.312 visionats, i el de Pedro Ruiz, amb 52.655. Pel que fa als vídeos de notícies, el més vist de l'any és el que conté imatges d'una discussió de trànsit amb 47.000 visionats. El segueix la notícia del concert del grup Manel al Palau de la Música de Barcelona, en què van dedicar una cançó a Pep Guardiola, que era assegut entre el públic (42.000 visionats). Una bufetada en va aconseguir 37.000. Va ser la d'una ciutadana a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. I el darrer vídeo més vist és el d'una controladora aèria (22.000 visionats).