L'escriptora Amélie Nothomb respon el qüestionari de "Silenci?"
L'escriptora més extravegant de les lletres franceses respon dijous el qüestionari de "Silenci?". També descobrirem el nou art pop llatinoamricà i el "making off" del darrer espot d'Honda.
"Silenci?" oferirà aquesta setmana els següents continguts:
Amélie Nothomb, l'escriptora més extravagant de les lletres franceses respon el qüestionari
Amélie Nothomb diu que va despertar de l'estat vegetatiu en què havia nascut als dos anys i mig. Des d'aquell moment, els fets de la seva vida succeeixen amb una precocitat vertiginosa. Als 3 anys parlava francès i japonès perfectament. Als 6 era alcohòlica; als 13, havia llegit la Bíblia, el diccionari i l'atlas. Als 17, i després de viure a 6 països diferents, va trepitjar per primera vegada Europa. Des d'aleshores, Amélie Nothomb escriu la seva vida compulsivament. Des del 1992, l'autora belga publica un llibre a l'any, tot i que confessa escriure'n fins a tres. Puntual a la cita, Nothomb publica el 2006 "Biografia de la fam", una apologia de la gana a través de la qual explica els moments més intensos i estrambòtics de la seva vida. En aquest qüestionari de "Silenci?", aquesta fan de Radiohead i de la xocolata blanca admet que està com un llum, confessa tenir al·lèrgia a algunes paraules i afirma que el període intel·lectual més productiu de la seva vida va acabar-se als 12 anys.
El nou art pop llatinoamericà, una tendència artística que s'imposa al nostre país
L'art llatinoamericà ha esclatat amb força a Europa amb un nombre d'artistes que han aportat noves obres i mirades. Viuen a Barcelona, però no obliden la delicada situació dels seus països d'origen. Aquests creadors tenen ganes de comunicar des de diferents disciplines. L'univers de, per exemple, Catalina Estrada, Víctor Castillo, Denver i Santiago Taccetti ens demostra que l'art és un dels canals més ràpids i naturals per connectar diferents cultures. Aquest reportatge de "Silenci?" analitza la personalitat dels quatre autors i la influència i la projecció ascendent de l'art llatinoamericà dins de la cultura europea.
El nou espot d'Honda: com s'ha fet l'anunci de cotxes menys convencional de la història
El món del motor és un territori en què els publicistes cada cop s'han d'esforçar més per vendre la moto. Honda, amb l'ajuda del realitzador francès Antoine Bardou-Jacquet, s'ha tret de la màniga un cor de seixanta persones que reprodueix tots els sorolls d'un cotxe. Una aposta arriscada i sorprenent de la companyia japonesa que trenca qualsevol tòpic publicitari i és a totes les travesses per acaparar els principals premis dels festivals publicitaris de l'any. Els petits elements poden aconseguir transmetre grans sensacions. Per fer aquesta peculiar banda sonora, però, va comportar força maldecaps, va recórrer les carreteres d'Espanya i Anglaterra, va suposar centenars d'hores d'assaig i tones de paciència per part de l'equip tècnic. Aquest reportatge de "Silenci?" revela tots els secrets del rodatge de l'espot.
Amélie Nothomb, l'escriptora més extravagant de les lletres franceses respon el qüestionari
Amélie Nothomb diu que va despertar de l'estat vegetatiu en què havia nascut als dos anys i mig. Des d'aquell moment, els fets de la seva vida succeeixen amb una precocitat vertiginosa. Als 3 anys parlava francès i japonès perfectament. Als 6 era alcohòlica; als 13, havia llegit la Bíblia, el diccionari i l'atlas. Als 17, i després de viure a 6 països diferents, va trepitjar per primera vegada Europa. Des d'aleshores, Amélie Nothomb escriu la seva vida compulsivament. Des del 1992, l'autora belga publica un llibre a l'any, tot i que confessa escriure'n fins a tres. Puntual a la cita, Nothomb publica el 2006 "Biografia de la fam", una apologia de la gana a través de la qual explica els moments més intensos i estrambòtics de la seva vida. En aquest qüestionari de "Silenci?", aquesta fan de Radiohead i de la xocolata blanca admet que està com un llum, confessa tenir al·lèrgia a algunes paraules i afirma que el període intel·lectual més productiu de la seva vida va acabar-se als 12 anys.
El nou art pop llatinoamericà, una tendència artística que s'imposa al nostre país
L'art llatinoamericà ha esclatat amb força a Europa amb un nombre d'artistes que han aportat noves obres i mirades. Viuen a Barcelona, però no obliden la delicada situació dels seus països d'origen. Aquests creadors tenen ganes de comunicar des de diferents disciplines. L'univers de, per exemple, Catalina Estrada, Víctor Castillo, Denver i Santiago Taccetti ens demostra que l'art és un dels canals més ràpids i naturals per connectar diferents cultures. Aquest reportatge de "Silenci?" analitza la personalitat dels quatre autors i la influència i la projecció ascendent de l'art llatinoamericà dins de la cultura europea.
El nou espot d'Honda: com s'ha fet l'anunci de cotxes menys convencional de la història
El món del motor és un territori en què els publicistes cada cop s'han d'esforçar més per vendre la moto. Honda, amb l'ajuda del realitzador francès Antoine Bardou-Jacquet, s'ha tret de la màniga un cor de seixanta persones que reprodueix tots els sorolls d'un cotxe. Una aposta arriscada i sorprenent de la companyia japonesa que trenca qualsevol tòpic publicitari i és a totes les travesses per acaparar els principals premis dels festivals publicitaris de l'any. Els petits elements poden aconseguir transmetre grans sensacions. Per fer aquesta peculiar banda sonora, però, va comportar força maldecaps, va recórrer les carreteres d'Espanya i Anglaterra, va suposar centenars d'hores d'assaig i tones de paciència per part de l'equip tècnic. Aquest reportatge de "Silenci?" revela tots els secrets del rodatge de l'espot.

