TV3 presenta dimecres el documental "FC Barcelona confidencial"
TV3 emet de nou, dimecres a les 23.30, el documental on mostra les interioritats de la junta directiva del Barça i repassa el primer any de feina del grup dirigit per Joan Laporta.
"FC Barcelona confidencial" és una coproducció d'Alea TV, JWP, Televisió de Catalunya i les cadenes BBC britànica, ZDF/ARTE francoalemanya i NPS holandesa. El documental compta també amb la participació de Canal+ Espanya, YLE Finlàndia i TV2 Dinamarca.
Un treball inèdit en el món de l'esport
El triomf contra tot pronòstic de la candidatura encapçalada per Joan Laporta en les eleccions presidencials del juny del 2003, va concentrar encara més l'atenció i l'interès pel Barça, club que en aquells moments passava per una situació social, esportiva i econòmica delicades. Les promeses electorals dels guanyadors de fer un canvi total del club i de la seva gestió van donar peu a un projecte audiovisual: fer un seguiment del dia a dia de la nova junta directiva, a través d'imatges.
El projecte, inèdit fins aquell moment en el món de l'esport, es va convertir en un pla de treball. La política de portes obertes i transparència impulsada per Laporta ha permès que un equip de gravació independent i aliè a l'entitat hagi tingut accés a la vida interna de la junta, els 12 primers mesos del seu mandat.
L'actitud de transparència dels directius blaugrana va sorprendre en molts ambients, ja que fins aquell moment cap directiu dels grans clubs del futbol europeu havia mostrat mai aquesta bona disposició, i el projecte va interessar d'immediat TVC, Canal+ i la resta de televisions estrangeres. El resultat de la política blaugrana de transparència i de la producció i realització dels professionals de l'audiovisual és "FC Barcelona confidencial", un documental d'observació en què al llarg de 90 minuts es mostra el treball de la cúpula directiva.
Més de 300 hores de gravació
Les càmeres han fet durant dotze mesos de notari de l'activitat d'aquesta cúpula: el president Joan Laporta i els tres vicepresidents, Sandro Rosell, de l'àrea esportiva; Ferran Soriano, de l'àrea econòmica, i Marc Ingla, de l'àrea de màrqueting. Són els quatre protagonistes de la història, en la qual, sense entrevistes ni formularis previs, es manifesten a través de les expressions i les opinions fetes i dites en reunions o en viatges de l'equip. Les facilitats donades pels protagonistes fa possible que el documental reculli els moments feliços, tristos, difícils i complicats, pels quals han passat, sense guió previ i com si es tractés d'un "reality".
Es mostren imatges i s'escolten les opinions donades en reunions sobre temes esportius i econòmics, en negociacions amb agents de jugadors i proveïdors del club, en les relacions amb els mitjans de comunicació, en els moments delicats per les amenaces rebudes per part de grups radicals, i, també, en l'àmbit de la vida privada dels quatre protagonistes.
Han estat un total de 130 dies de rodatge, al llarg de 12 mesos i més de 300 hores de gravació en despatxos i en 9 ciutats diferents, coincidint amb 10 desplaçaments de l'equip per disputar partits de Lliga i Copa: Madrid, la Corunya, València, Saragossa, Sevilla, Sant Sebastià, Bilbao, Màlaga i Vigo.
El procés del fitxatge de Ronaldinho
A diferència de la resta de treballs sobre clubs esportius fets fins ara, els protagonistes de "FC Barcelona confidencial" són els directius i no els jugadors, els quals només fan el paper de figurants.
La política de transparència, de "glassnost", oferta per Laporta i la seva cúpula directiva a l'equip del documental permet oferir el procés de negociació del fitxatge de Ronaldinho: les reunions prèvies per fixar, l'oferta, les negociacions amb els seus representants abans de la firma del contracte i les celebracions privades abans de l'anunci del fitxatge.
Un treball inèdit en el món de l'esport
El triomf contra tot pronòstic de la candidatura encapçalada per Joan Laporta en les eleccions presidencials del juny del 2003, va concentrar encara més l'atenció i l'interès pel Barça, club que en aquells moments passava per una situació social, esportiva i econòmica delicades. Les promeses electorals dels guanyadors de fer un canvi total del club i de la seva gestió van donar peu a un projecte audiovisual: fer un seguiment del dia a dia de la nova junta directiva, a través d'imatges.
El projecte, inèdit fins aquell moment en el món de l'esport, es va convertir en un pla de treball. La política de portes obertes i transparència impulsada per Laporta ha permès que un equip de gravació independent i aliè a l'entitat hagi tingut accés a la vida interna de la junta, els 12 primers mesos del seu mandat.
L'actitud de transparència dels directius blaugrana va sorprendre en molts ambients, ja que fins aquell moment cap directiu dels grans clubs del futbol europeu havia mostrat mai aquesta bona disposició, i el projecte va interessar d'immediat TVC, Canal+ i la resta de televisions estrangeres. El resultat de la política blaugrana de transparència i de la producció i realització dels professionals de l'audiovisual és "FC Barcelona confidencial", un documental d'observació en què al llarg de 90 minuts es mostra el treball de la cúpula directiva.
Més de 300 hores de gravació
Les càmeres han fet durant dotze mesos de notari de l'activitat d'aquesta cúpula: el president Joan Laporta i els tres vicepresidents, Sandro Rosell, de l'àrea esportiva; Ferran Soriano, de l'àrea econòmica, i Marc Ingla, de l'àrea de màrqueting. Són els quatre protagonistes de la història, en la qual, sense entrevistes ni formularis previs, es manifesten a través de les expressions i les opinions fetes i dites en reunions o en viatges de l'equip. Les facilitats donades pels protagonistes fa possible que el documental reculli els moments feliços, tristos, difícils i complicats, pels quals han passat, sense guió previ i com si es tractés d'un "reality".
Es mostren imatges i s'escolten les opinions donades en reunions sobre temes esportius i econòmics, en negociacions amb agents de jugadors i proveïdors del club, en les relacions amb els mitjans de comunicació, en els moments delicats per les amenaces rebudes per part de grups radicals, i, també, en l'àmbit de la vida privada dels quatre protagonistes.
Han estat un total de 130 dies de rodatge, al llarg de 12 mesos i més de 300 hores de gravació en despatxos i en 9 ciutats diferents, coincidint amb 10 desplaçaments de l'equip per disputar partits de Lliga i Copa: Madrid, la Corunya, València, Saragossa, Sevilla, Sant Sebastià, Bilbao, Màlaga i Vigo.
El procés del fitxatge de Ronaldinho
A diferència de la resta de treballs sobre clubs esportius fets fins ara, els protagonistes de "FC Barcelona confidencial" són els directius i no els jugadors, els quals només fan el paper de figurants.
La política de transparència, de "glassnost", oferta per Laporta i la seva cúpula directiva a l'equip del documental permet oferir el procés de negociació del fitxatge de Ronaldinho: les reunions prèvies per fixar, l'oferta, les negociacions amb els seus representants abans de la firma del contracte i les celebracions privades abans de l'anunci del fitxatge.

