ACS, Dragados i Eiffage es disputaran amb el GIF i RFF el tram del TGV Figueres-Perpinyà

El consorci integrat per ACS, Dragados i Eiffage, i el format pel GIF i el seu homòleg francès RFF es disputen el primer tram internacional del TGV entre Figueres i Perpinyà. Així, ho han decidit els governs espanyol i francès. L'adjudicació final se sabrà abans que s'acabi l'any, després de la negociació que tindran els governs amb els candidats sobre el contingut del futur contracte concessional. El TGV entre Figueres i Perpinyà té un pressupost inicial de 714 milions d'euros i es calcula que uns tres milions i mig de passatgers faran servir la línia el primer any.
2 min
Els governs espanyol i francès han decidit que el consorci integrat per ACS, Dragados i Eiffage, i el format pel GIF i el seu homòleg francès RFF siguin les dues agrupacions que es disputaran la concessió del tram del TGV Figueres-Perpinyà. Ara, les dues agrupacions han de començar la fase negociada amb l'objectiu de precisar el contingut del futur contracte concessional. L'adjudicació final se sabrà abans que s'acabi l'any, per poder complir amb els terminis previstos. Segons va explicar Foment, l'actuació s'inclou en el Pla d'Infraestructures 2000-2007, en què s'inclou la realització d'una nova línia d'alta velocitat que connectarà Figueres amb la línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-frontera francesa. Espanya i França van subscriure el 10 d'octubre de 1995 un acord per a la construcció i explotació de la secció internacional d'una línia ferroviària d'alta velocitat entre tots dos països. Aquest enllaç està integrat en el projecte de tren d'alta velocitat del sud d'Europa, que figura en la llista de projectes prioritaris en matèria de transport adoptats pel Consell Europeu en les cimeres de Corfú i Essen, en ser clau en la vertebració europea. A més, el Ministeri va destacar la importància d'aquest projecte per a Espanya, ja que suposarà una unió històrica de dues xarxes d'ample fins ara diferent i l'obertura de les connexions ferroviàries espanyoles a la resta d'Europa. El TGV entre Figueres i Perpinyà serà la primera línia transfronterera d'alta velocitat, i també la primera a Espanya que es construirà amb capital privat i s'explotarà amb règim de concessió. El pressupost inicial per a la construcció d'aquest tram és de 714 milions d'euros, i es calcula que el primer any l'usaran uns tres milions i mig de passatgers. El trànsit de mercaderies previst per la nova línia és de 4,2 milions de tones, a més 3 milions de tones més per la línia actual.

Avui és notícia