Adif confirma l'AVE unirà París i Figueres abans de finals d'any
El tren d'alta velocitat unirà Figueres i París en menys de tres hores i mitja, a partir del mes que ve. Ho ha dit el president d'Adif, Antonio González, després de fer el primer viatge de prova en el tram internacional de l'AVE, entre l'estació provisional de Figueres-Vilafant i la meitat del túnel del Pertús. La seva posada en marxa permetrà també que els trens de mercaderies vagin des del Port de Barcelona fins a la capital francesa, per vies d'ample europeu.
2 min
Adif està enllestint les obres de construcció de la nova estació provisional Figueres-Vilafant del tren d'alta velocitat, sense tenir encara la data concreta sobre l'entrada en funcionament. L'estació, de 12.600 metres quadrats, està pràcticament acabada i hauria de començar a funcionar abans de finals d'any.
El president d'Adif, Antonio González Marín, que ha participat en el primer viatge de proves, ha insistit que "la posada en marxa es farà quan ho decideixin els governs espanyol i francès", perquè són els òrgans competents per decidir quan engegarà l'estació. Així, ha reiterat que la data exacta no està decidida tot i que s'havia apuntat que seria el dotze de desembre.
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha recordat que el compromís adquirit és fer-ho abans de finals d'any, però que "la data concreta serà anunciada pels dos governs".
D'altra banda, González Marín tampoc ha resolt la incògnita de quan es posaran a la venda els bitllets del tren d'alta velocitat per viatjar de Figueres cap a França i ha apuntat que aquesta és una tasca que depèn de Renfe, que serà qui ho determinarà.
Ara bé, el que sí que ha confirmat el president d'Adif és que durant el mes de desembre el port de Barcelona quedarà connectat amb ample internacional amb França, cosa que convertirà en el "primer port de l'estat espanyol amb ample internacional, connectat amb la resta d'Europa". Així, la nova estació donarà servei a les circulacions d'ample internacional procedents de l'estat francès pel nord, i d'ample convencional procedents de Barcelona i Girona, pel sud. Aquestes vies permetran anar de Figueres a Perpinyà en només 20 minuts de trajecte, i unir la capital de l'Alt Empordà amb París en 3 hores i vint-i-cinc minuts.
Finalment, González Marín ha recordat que l'actual estació de Figueres-Vilafant "és provisional", que ha suposat una inversió superior a 5,1 milions d'euros, i que està prevista la construcció de l'estació definitiva en un lloc proper a l'actual.
El president d'Adif, Antonio González Marín, que ha participat en el primer viatge de proves, ha insistit que "la posada en marxa es farà quan ho decideixin els governs espanyol i francès", perquè són els òrgans competents per decidir quan engegarà l'estació. Així, ha reiterat que la data exacta no està decidida tot i que s'havia apuntat que seria el dotze de desembre.
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha recordat que el compromís adquirit és fer-ho abans de finals d'any, però que "la data concreta serà anunciada pels dos governs".
D'altra banda, González Marín tampoc ha resolt la incògnita de quan es posaran a la venda els bitllets del tren d'alta velocitat per viatjar de Figueres cap a França i ha apuntat que aquesta és una tasca que depèn de Renfe, que serà qui ho determinarà.
Ara bé, el que sí que ha confirmat el president d'Adif és que durant el mes de desembre el port de Barcelona quedarà connectat amb ample internacional amb França, cosa que convertirà en el "primer port de l'estat espanyol amb ample internacional, connectat amb la resta d'Europa". Així, la nova estació donarà servei a les circulacions d'ample internacional procedents de l'estat francès pel nord, i d'ample convencional procedents de Barcelona i Girona, pel sud. Aquestes vies permetran anar de Figueres a Perpinyà en només 20 minuts de trajecte, i unir la capital de l'Alt Empordà amb París en 3 hores i vint-i-cinc minuts.
Finalment, González Marín ha recordat que l'actual estació de Figueres-Vilafant "és provisional", que ha suposat una inversió superior a 5,1 milions d'euros, i que està prevista la construcció de l'estació definitiva en un lloc proper a l'actual.




