Alex Trochut, el barceloní virtuós de la tipografia
L'expressivitat i la força comunicativa dels seus treballs l'han fet guanyar-se l'admiració i el respecte de la comunitat internacional de dissenyadors gràfics. Alex Trochut és al "top ten" del disseny gràfic mundial. I des del seu estudi de Nova York, on es va instal·lar ara fa sis anys, continua ampliant la seva cartera de clients. En el seu currículum hi ha encàrrecs dels Rolling Stones o Katy Perry, i de marques com Coca-Cola, Adidas o Nike.
Com un camaleó, Trochut canvia la pell de les seves lletres, que es tornen líquides, explosives o orgàniques en funció de cada projecte. Li agrada jugar amb les tipografies i les omple de força expressiva. El seu estil és molt reconeixible pel color, les formes fluides i la capacitat de transmetre sensacions.
El gust per les lletres li ve de família. Als anys 40, el seu avi, Joan Trochut, va crear un tipografia revolucionària, un trencaclosques de peces amb què es podien fer infinitat de combinacions.
I durant la seva visita recent a Barcelona, per participar en el Blanc Festival, la gran trobada dels dissenyadors gràfics, va visitar amb el seu pare el Museu del Disseny, on es conserva un dels pocs exemplars de la "Superveloz", la tipografia del seu avi.
Ara, en col·laboració amb altres artistes, ha començat a donar moviment als seus dissenys.
Trochut es va graduar a l'escola ELISAVA de Barcelona i va començar la seva trajectòria a l'estudi de disseny Toormix, abans d'establir-se com a "freelance".
Ara encapçala una onada d'artistes gràfics que han fet revifar l'escena barcelonina i han tornat a dur el disseny "marca Barcelona" al món.