Clients agafant pots de Nutella rebaixats, aquest dijous a l'Intermarché de Bauvais, a França
Clients agafant pots de Nutella rebaixats, aquest dijous a l'Intermarché de Bauvais, a França

Bogeria a França pel descompte del 70% en Nutella en una cadena de supermercats

Intermarché s'ha vist desbordada per la promoció dels pots grans d'aquesta pasta ensucrada de cacau, promoció que el fabricant ha criticat
Redacció
2 min

Aquest dijous la cadena de supermercats francesa Intermarché ha rebaixat un 70% el preu del pot gran de Nutella, i l'èxit ha superat les expectatives: a molts dels supermercats hi ha hagut baralles per endur-se'ls:


De fet, a primera hora del matí es van formar llargues cues de clients davant dels supermercats per ser els primers a poder-hi entrar. La situació la van haver d'afrontar els treballadors. Un d'ells ho va qualificar de "bogeria":

Ha estat una bogeria, semblava el primer dia de les rebaixes.

Han esgotat el producte

El descompte era molt considerable, perquè el pot de 950 grams d'aquesta pasta ensucrada de cacau tan consumida a França costa normalment 4,50 euros, i l'han rebaixat a 1,41.

L'èxit ha estat desbordant, perquè la promoció s'ha fet als més de 1.800 establiments de diferents mides que té a França la cadena, i molts se n'han quedat sense existències.

La percepció del valor

És el que ha passat a l'establiment de Revigny-sui-Ornain, al nord-est del país: en tenien 240 pots a la venda, i quan els van acabar en van rebre només 30, que els van durar ben poc.

Un treballador d'aquest supermercat es va queixar de l'"assetjament" a través del telèfon que han patit tota la setmana a causa d'aquesta promoció, pels clients que volien beneficiar-se'n.

També de la percepció que pot acabar creant sobre el preu normal:

El client es preguntarà que, si es pot vendre aquest pot amb una rebaixa del 70%, és perquè la resta de l'any hi ha un marge de benefici enorme.

El fabricant ho ha criticat

De fet, el fabricant de Nutella, l'empresa italiana Ferrero, s'ha desmarcat d'aquesta promoció, i ha assegurat que "ha estat decidida de manera unilateral":

La societat Ferrero deplora aquesta operació i les seves conseqüències, que creen confusió i decepció en la ment dels consumidors.

Avui és notícia