Cascos nega que la sinistralitat relacionada amb les obres del TGV sigui especialment alta

L'alta sinistralitat està caracteritzant la construcció del TGV. Almenys això és el que denuncien, de fa temps, els sindicats. Des de principis d'any ja són més de 200 els accidents en les diferents obres de gran velocitat a Espanya. El d'ahir, en un dels trams on hi ha hagut els més greus, el de Madrid-Valladolid, no ha fet més que carregar de raó els sindicats quan acusen de prioritzar la rapidesa a la seguretat. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, ha anat aquest matí al lloc on va passar l'accident i ha parlat amb alguns dels treballadors i personal del GIF. Tot i que encara és aviat per determinar-ho amb exactitud, tot sembla indicar que la locomotora del tren es va incendiar perquè va descarrilar. Álvarez-Cascos ha negat que la taxa de sinistralitat relacionada amb les obres del TGV sigui especialment alta.
2 min
Cinc hores atrapats a quatre quilòmetres de la sortida del túnel; cinc hores amb final feliç per als 34 treballadors que en el moment de l'accident perforaven la serra de Guadarrama per on algun dia haurà de circular el TGV cap a Valladolid. Ells, per fi, podien respirar tranquils. Avui, després de l'ensurt, el ministre de Foment visitava les obres i rebia explicacions dels tècnics del GIF. Encara es desconeixen les causes de l'incendi. Avui també surten les crítiques de sindicats, que asseguren que no és normal que a les obres del TGV d'arreu d'Espanya hi hagi tants accidents i li demanen que no prioritzi les presses a la seguretat. Des de començaments d'any hi ha hagut tres accidents greus en aquests túnels, amb dos morts. I en tot el territori, per les obres del TGV, més de 200. Però el ministre diu que la sinistralitat no és excepcional. Segons Álvarez-Cascos, les obres que executa l'ens Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF) no tenen un índex d'accients elevat. Tot i això, el ministre ha lamentat tots els accidents que s'han podruït i ha afegit que les dotze màquines de transport que treballen a les obres, similars a la que ahir va patir l'accident, estan sent revisades. Crítiques també dels sindicats per les condicions de seguretat dels treballadors. Ahir tot estava preparat a fora per rebre'ls, però van trigar cinc hores a sortir perquè no hi havia les ampolles d'aire necessàries per travessar un túnel ple de fum. Afortunadament, avui ho poden explicar. La nineta dels ulls del ministre, el tren de gran velocitat, sembla que no fa més que portar-li problemes. Ell insisteix que està modernitzant la xarxa ferroviària, però els accidents laborals i els retards en l'entrega de les obres, com les de Madrid-Barcelona, l'únic que provoquen ara per ara són nombroses crítiques per la gestió.

Avui és notícia