Renfe suprimeix trens de Rodalies perquè falten maquinistes a causa de la Covid
Un tren de Rodalies a l'estació de Martorell (ACN/Jordi Bataller)

Com t'afecten les obres a Rodalies, que s'allargaran fins al febrer del 2023

Les més afectades són les línies R4, R8 i R1, sobretot al tram entre Molins de Rei i l'Hospitalet de Llobregat
2 min

Aquest dilluns és el primer dia laborable amb afectacions a Rodalies per les obres a la xarxa ferroviària que afecten les línies R4, R8 i R1, totes pendents des de fa anys. Fins al febrer del 2023, aquestes línies tindran aquests canvis:

R4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa per Martorell)

Els trens que comencen o acaben el recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal. S'ha habilitat un servei de bus complementari entre aquestes dues estacions.

Els trens que comencen o acaben el recorregut a Sant Vicenç de Calders només es veuran afectats entre les vuit del vespre del 23 d'abril i les 6 del matí del diumenge 24.

Entre Castellbisbal i Martorell, hi haurà menys trens i, si cal, s'habilitarà un servei alternatiu per carretera.

El tram entre l'Hospitalet de Llobregat i Molins de Rei tindrà una freqüència de 15 minuts, que es reforçarà durant les hores punta amb dos trens per hora de la línia R7 des de Molins de Rei a Cerdanyola Universitat al matí i en sentit invers a la tarda, garantint una freqüència cada 10 minuts.

R8 (Martorell-Granollers Centre per Cerdanyola Universitat)

La circulació estarà interrompuda entre Martorell i Rubí. Per tant, els trens d'aquesta línia començaran i acabaran el trajecte a Rubí. Entre aquesta estació i la de Martorell hi haurà un servei alternatiu per carretera.

R1 (Molins de Rei / l'Hospitalet de Llobregat-Blanes / Maçanet-Massanes per Mataró)

Tots els trens començaran i acabaran el recorregut a l'Hospitalet de Llobregat.

Per fer el trajecte entre Molins de Rei i l'Hospitalet, els viatgers podran fer servir els trens de l'R4, que tindran una freqüència de 15 minuts. Aquest servei es reforçarà durant les hores punta per garantir una freqüència de 10 minuts. També s'augmentarà el nombre de places de l'R1 amb la circulació de més trens dobles.

Paral·lelament, s'incrementen les freqüències de la línia R3 entre l'Hospitalet i Puigcerdà i es prolonga la línia R7 entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat fins a Molins de Rei en hora punta.


Afectacions intermitents a l'R2 Nord i l'R11

Duran el cap de setmana, els trens de l'R2 Nord han acabat el trajecte a Montcada i Reixac per les obres de trasllat de vies a la Sagrera, perquè abans de finals d'any entri en servei la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. Els viatgers han hagut de caminar fins a l'estació de Montcada i Reixac-Manresa per continuar el trajecte per arribar a Barcelona amb els trens de les línies R4, R7 o R12.
A més, durant el dissabte, els trens de l'R11 també han acabat i començat trajecte a Montcada i Reixac.

En aquest tram està previst un altre tall al juny i un altre a finals d'estiu.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Transport públic

Mostra-ho tot