El calvari informàtic dels mestres per posar les notes de final de curs

Els docents es queixen del mal funcionament de la plataforma Esfer@, que es penja, i Ensenyament admet "situacions imprevistes de saturació"
Irene Vaqué
2 min

Elaborar els informes de final de curs s'ha convertit en un calvari per als mestres. Molts docents es queixen del mal funcionament de la plataforma Esfer@, el sistema informàtic on han d'introduir les dades.

Ensenyament ha admès que hi ha problemes i, per evitar que se saturi la plataforma, ha restringit el nombre d'usuaris que poden accedir-hi. De fet, ha donat instruccions que només s'hi entri des dels perfils de direcció, equip directiu i PAS administratiu i que es faci des dels ordinadors de secretaria, amb l'usuari i contrasenya d'aquests perfils, una indicació que no ha agradat a alguns professionals:


El Departament ha reconegut que hi ha "situacions imprevistes de saturació" del servidor i que treballen "contra rellotge" per solucionar-ho.

A secundària i batxillerat, per primera vegada fan servir la plataforma. I els docents lamenten que "no apareixen alguns alumnes", que "sovint no guarda les notes" o es penja a mig fer, com afirma en un comunicat el Sindicat de Professors de Secundària ASPEPC-SPS.

Aquest sindicat manté que alguns instituts s'estan plantejant ajornar la publicació i el lliurament de notes. A més, critiquen que la nova plataforma no hagi millorat respecte a l'anterior, "quan es va dir que l'avaluació per competències havia d'esdevenir la gran millora per als instituts":

L'anterior plataforma, el SAGA, també pecava dels mateixos problemes amb la justificació que faltaven recursos. El cert és que la nova i l'antiga plataformes digitals per introduir notes no han fallat per una falta de recursos sinó per un disseny insuficient i ple de paradoxes que estant patint els professors de secundària.

A infantil i primària també es troben amb el caos a l'hora de fer els informes. Aquest trimestre és el primer cop que, obligatòriament, tots els centres han d'avaluar amb aquest programa, que algunes escoles ja han fet servir altres vegades. I el col·lapse és tal que alguns mestres han acabat fent informes a la 1 o a la 5 de la matinada, per evitar la saturació.

Tot plegat mostra una situació que el sindicat USTEC-STEs qualifica com "un greuge més" :


Davant d'aquest panorama, molts docents han expressat la seva indignació a Twitter:

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Educació

Mostra-ho tot