El govern anuncia el desdoblament de la C-55 al Bages, que no s'acabarà fins al 2030
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat l'inici dels tràmits per desdoblar la C-55 al Bages. Es tracta d'una intervenció llargament reivindicada des del territori per l'alta sinistralitat i els embussos recurrents que registra la via.
El tram que es desdoblarà és el que va des de Manresa fins a l'enllaç amb la C-16 a Sant Vicenç de Castellet. Una millora que, segons Salvador Illa, incrementarà la competitivitat econòmica del Bages i la Catalunya Central com a eix vertebrador del territori de nord a sud.
Volem que Catalunya faci un salt d'escala. Tenim un full de ruta per fer en 5 anys el que es normalment es faria en 10.
El president ha explicat que es farà una variant a Castellgalí per enllaçar a Sant Vicenç de Castellet. Amb la posada en marxa dels tràmits per al desdoblament es preveu que a finals d'aquest any estarà enllestit l'estudi informatiu i d'impacte mediambiental i que l'any vinent es farà la redacció del projecte i la licitació d'obres, que començarien el 2027. Tot plegat amb l'objectiu que la nova C-55 estigui operativa el 2030.
Illa ho ha anunciat en un acte a Manresa on ha admès que l'assignatura pendent a la zona és la millora de la mobilitat, i ha afegit que el seu executiu és conscient que no està a l'altura pel que fa a Rodalies i que seguiran treballant per millorar el servei al Bages i a la Catalunya Central.
Dècades reivindicant el desdoblament
La C-55 és una via amb un sol carril per sentit que uneix la Catalunya Central amb Barcelona i suporta un trànsit de fins a 45.000 vehicles diaris a Manresa.
La plataforma No més Morts a la C-55 fa anys que denuncia la situació a la via i organitza una protesta cada vegada que algú hi perd la vida.
Recorden que fa 26 anys que el Parlament va aprovar instar la Generalitat a fer els estudis per desdoblar la carretera amb el suport de tots els grups, i que, malgrat tot, la situació només ha empitjorat any rere any.
La C-16 com a alternativa
Des dels grups ecologistes, però, es defensa l'alliberament de la C-16 com a alternativa al desdoblament. La concessió acaba el 2036 i per a col·lectius com l'associació Meandre seria una opció més coherent amb el canvi climàtic.
Com a primera mesura per esponjar la C-55, des del novembre passat els conductors locals i alguns vehicles professionals ja poden fer servir aquesta via de forma gratuïta.
