El Port de Tarragona, pioner a l'Estat a oferir els seus serveis a través d'Internet
El Port de Tarragona ha posat en marxa un nou sistema de comerç electrònic de la comunitat portuària anomenat Tarragona Port Community (TPC). Es tracta d'un sistema que permetrà conèixer i encarregar els serveis que ofereix el port a través del seu portal, www.porttarragona.es. Entre aquests serveis destaquen les sol·licituds d'atracament dels bucs, del servei de grues o un plànol de la ubicació dels bucs del port. El seu funcionament ha suposat una inversió de 200.000 euros.
2 min
L'accés al nou TPC es fa a través del portal, però per entrar al servei privat cal estar donat d'alta al sistema per tal de garantir la màxima seguretat. En aquest portal també es pot obtenir tot tipus d'informació sobre el port de Tarragona en la que s'anomena "zona pública". Les activitats que es poden gestionar a través d'aquest sistema són la gestió d'atracament de vaixells amb els preavisos d'arribada, l'autorització o no de la seva arribada i el control d'alta dels bucs. També es podran sol·licitar serveis portuaris directes, com la demanda de grues, bàscules, subministrament d'aigua o electricitat. Des de la pantalla d'operacions es pot accedir directament al gestor de serveis portuaris, des d'on es poden sol·licitar els serveis que es necessitin i consultar l'estat de tramitació en el qual es troben. Tarragona Port Community també permet al controlador de trànsit portuari realitzar en temps real el control de les accions d'entrada i sortida i d'atracament perquè la resta d'usuaris del sistema puguin estar-ne informats en temps real. A través de la web també es podrà fer un seguiment de moviments dels bucs en temps real i representar sobre un plànol els edificis de l'autoritat portuària i els accessos al port i als molls. També es podran fer tràmits administratius, com la presentació de manifestos de càrrega o la notificació de mercaderies perilloses. Durant la presentació pública del nou servei a la comunitat portuària, el president del Port de Tarragona, Lluís Badia, ha destacat que aquest sistema "posa de manifest l'aposta del Port de Tarragona per impulsar la tramitació dels seus serveis i per a l'ús de les noves tecnologies, que permetrà optimitzar els processos de gestió dels serveis i un millor control i visualització a temps real de tot l'estat físic del port".