El PP creu que l'accident al metro de València no era ni previsible ni evitable, mentre que el PSOE en demana responsabilitats
"La línia 1 del metro de València és segura", afirma el PP en una de les 15 conclusions presentades pel seu grup, en què també destaca que la causa de l'accident va ser l'excés de velocitat. Els populars asseguren que les investigacions descarten que hi hagués hagut una errada mecànica, tècnica o de conservació i manifesten que Ferrocarrils de la Generalitat "ha complert correctament les seves responsabilitats" pel que fa a les revisions dels combois i la comprovació de l'estat de la via.
El PP afirma, per tant, que no es poden derivar responsabilitats polítiques d'aquest sinistre perquè la política del conseller ha estat "la constant millora de la seguretat de la línia, com ho demostren les inversions fetes".
No pensa el mateix el grup socialista a la cambra valenciana. El PSPV-PSOE ha anunciat que demanarà al Parlament autonòmic que exigeixi responsabilitats polítiques al conseller per ser l'"encarregat de gestionar" el servei de metro. Per als socialistes, la "llei més important de la democràcia" és que "el responsable d'allò que s'administra és qui el gestiona" i, en aquest cas, "ha fallat l'administració del servei".
"No va ser detectat el risc del tram on es va produir l'accident, que ha quedat demostrat amb el succés", recull el dictamen dels socialistes, que reclamen per això a les Corts que demanin responsabilitats polítiques al govern valencià i que, al seu torn, les demani a FGV "com a responsable i gestora immediata" del servei.
La cambra autonòmica, segons els socialistes, ha d'exigir responsabilitats al conseller d'Infraestructures, José Ramón García Antón.
El grup EU-Entesa, per la seva banda, considera que si la causa de l'accident del metro és l'excés de velocitat, aquest s'hauria pogut evitar amb la col·locació de balises i demana la dimissió del president del Consell, al qual considera "tan responsable del sinistre com el conseller d'Infraestructures i Transports.