El Prat va recuperant la normalitat i comença l'hora de les reclamacions
La sensació de caos a l'aeroport del Prat va minvant a mesura que passen les hores. La situació que va deixar la protesta que van protagonitzar els treballadors dels serveis de terra d'Iberia després que aquesta empresa va perdre el concurs per continuar oferint aquest servei, va tornant a la normalitat. Tot i els problemes evidents que s'arrosseguen, Aena assegura que l'aeroport funciona a ple rendiment, això sí, amb nombrosos retards. Des de mitjanit s'han enlairat 449 vols i se n'han cancel·lat 77. Les aglomeracions, les cues, els nervis, i la pressa per marxar d'una vegada són avui la tònica de la jornada.
El que és cert, però, és que viatgers i equipatges es continuen acumulant en llargues cues i hi ha persones que fa més de 24 hores que intenten volar. Es queixen de falta d'informació sobre els seus vols, critiquen que encara hi ha moltes cancel·lacions i que moltes persones encara no saben si podran viatjar. Les diferents companyies aèries intenten resituar els viatgers afectats en diferents vols. La pitjor situació s'està vivint a la terminal B, que esta totalment col·lapsada. La situació a la terminal A, des d'on surten o arriben la majoria dels vols internacionals, també és difícil però de moment els vols programats van sortint.
Durant tota aquesta nit a l'aeroport del Prat hi ha hagut tensió entre els usuaris afectats, molts dels quals han dormit a la terminal. Els passatgers han tallat durant hores la carretera d'accés a l'aeroport com a mostra de la seva indignació i impotència davant la situació. Tot plegat ha complicat encara més la situació, perquè la protesta ha coincidit amb l'arribada dels primers viatgers que tenien bitllets per avui. El tall dels accessos ha col·lapsat les carreteres pròximes a l'aeroport i els que intentaven arribar a l'edifici no han tingut més remei que agafar les maletes i fer l'últim tram a peu.
A aquesta complicada situació se suma que comença a ser l'hora de reclamar. Ibèria ja ha anunciat que retornarà l'import dels bitllets o permetrà un canvi de data als clients afectats. Per evitar que la gent segueixi relcamant des del Prat, la companyia recomana fer les relcamacions a la seva seu o a les agències de viatges on es van comprar els passatges. A més, els clients que vulguin que se'ls retornin els diners han d'enviar un correu electrònic a serviberia@iberia.es amb totes les dades del seu bitllet o contactar a través del telèfon d'atenció al client 900 400 500.
Efecte papallona a Barajas
La vaga del Prat ha solcat els aires, tot i l'oposició del personal de terra, i ha arribat fins a Madrid. A Barajas també s'han deixat notar els efectes de la protesta i centenars de passatgers s'han vist obligats a fer cua durant hores per poder volar. Ara per ara, sembla que la situació està tornant a la normalitat, però els vols entre Madrid i Barcelona, en els quals no hi ha hagut cancel·lacions, continuen patint algun retard.
Els principals problemes de la vaga d'ahir van afectar, evidentment, el pont aeri. Els vols d'Iberia van tenir retards d'almenys dues hores en tots els vols d'aquesta ruta. A banda l'aerolínia va acumular demores de diverses hores en destinacions nacionals com Vigo, Palma de Mallorca, Santiago i Gran Canària, i destinacions internacionals com Tel Aviv, Porto o Londres. D'aquest últims no se sap, però, si estan directament relacionats amb la vaga.
Els passatgers no estan gaire satisfets amb el servei que els va donar la companyia. La majoria es queixen de falta d'informació i del tracte rebut. A banda, es van mostrar molestos perquè tot i portar hores esperant no els van oferir cap val per comprar menjar.