El RACC conclou que el risc de tenir un accident greu o mortal a les carreteres catalanes cau un 6,2%
El risc de tenir un accident greu o mortal a les carreteres catalanes ha baixat un 6,2% durant l'últim trienni, en comparació amb els tres anys anteriors. Així ho ha determinat el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) en el marc de l'estudi EroRap sobre la perillositat de les carreteres, en què s'han analitzat més de 6.000 quilòmetres. La caiguda dels accidents greus és, doncs, d'un punt menys que a l'informe de l'any passat, que va tenir una millora del 7,4%.
Redacció
1 min
De tota manera, a Catalunya encara queda un tram de carretera qualificat amb un risc d'accident "molt alt". Són els tres quilòmetres que hi ha entre l'Ametlla del Vallès i Llerona, a la carretera BV-1433. En aquest tram tan curt és on hi ha el màxim risc de tenir un accident mortal o greu, segons ha determinat el RACC.
Altres punts crítics són a la BV-5001, a Vilanova del Vallès, i el tram de la C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet, on es concentren el nombre més gran d'accidents de moto i ciclomotor. Precisament, l'estudi també se centra en la sinistralitat en el col·lectiu de motos, que ha tingut un descens de la mortalitat molt per sota de la resta de vehicles en l'última dècada, només el 3% respecte del 50%, i conclou que la meitat dels accidents greus de motos es concentra a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Tot i que encara hi ha punts crítics, el responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha explicat que hi ha vuit trams que des del 2003 tenen risc zero a Catalunya.
Al conjunt de l'Estat, el RACC i el Reial Club d'Espanya (RACE) conclouen que hi ha 1.457 quilòmetres que tenen "risc elevat o molt elevat". Es tracta del 7,3% de les carreteres, un 3,1% menys que l'any passat.
Altres punts crítics són a la BV-5001, a Vilanova del Vallès, i el tram de la C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet, on es concentren el nombre més gran d'accidents de moto i ciclomotor. Precisament, l'estudi també se centra en la sinistralitat en el col·lectiu de motos, que ha tingut un descens de la mortalitat molt per sota de la resta de vehicles en l'última dècada, només el 3% respecte del 50%, i conclou que la meitat dels accidents greus de motos es concentra a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Tot i que encara hi ha punts crítics, el responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha explicat que hi ha vuit trams que des del 2003 tenen risc zero a Catalunya.
Al conjunt de l'Estat, el RACC i el Reial Club d'Espanya (RACE) conclouen que hi ha 1.457 quilòmetres que tenen "risc elevat o molt elevat". Es tracta del 7,3% de les carreteres, un 3,1% menys que l'any passat.