Els afectats per l'estafa dels casaments demanen que imputin els responsables del BBVA i l'SCH
Els advocats dels afectats per una presumpta estafa relacionada amb l'organització de casaments a Mataró han demanat que el jutge imputi en el cas els responsables de les entitats bancàries BBVA i SCH. Segons els advocats, l'empresa estava en mans de dos immigrants il·legals que actuaven com un agent del BBVA. A més, "les entitats bancàries no informaven degudament el consumidor abans de la celebració del contracte, no concedien el termini mínim de deu dies ni entregaven una còpia del contracte una vegada firmat", segons els advocats.
2 min
Els advocats dels afectats per l'estafa dels casaments han demanat la imputació en el cas dels responsables del BBVA i de l'SCH. David Aineto, del bufet Fábregas & Oriola, ha assenyalat que, després d'estudiar diferents documents, el gabinet ha descobert que l'empresa Pubsercel S.L., organitzadora de casaments i banquets, estava a nom de dos immigrants d'origen peruà sense permís de residència ni treball, i que aquesta firma actuava, a més, com l'agent 95.847 del BBVA. Segons aquest advocat, Pubsercel S.L. "sotmetia les parelles a la firma de pagarés en blanc sense la intervenció de fedatari públic". L'empresa Pubsercel S.L. era propietat de Manuel S., que es va suïcidar poc després de saber que la policia el buscava, i del seu fill Héctor S., de 20 anys. La presumpta estafa supera els tres milions d'euros i afecta més de 80 famílies de tot Catalunya. Aineto assegura que Pubsercel firmava amb les parelles préstecs personals en lloc de crèdits al consum, "cosa que garantia al banc que les parelles seguirien pagant les quotes, encara que l'empresa incomplís la prestació del seu servei". Després d'estudiar la documentació dels afectats, Aineto també afirma que el contracte firmat amb el BBVA "eximia de qualsevol responsabilitat i per escrit l'entitat bancària, encara que el servei es prestés de forma insatisfeta o nul·la". Segons el seu parer, "les entitats bancàries no informaven degudament el consumidor abans de la celebració del contracte, no concedien el termini mínim de deu dies, ni se'ls entregava còpia del contracte una vegada firmat perquè les còpies han arribat els últims dies". Segons Aineto, el BBVA pactava amb els perjudicats, desconeixedors de com procedeixen aquest tipus d'operacions bancàries, la firma d'un pagaré en blanc a favor del banc per estalviar-se les despeses i evitar, en concret, la intervenció del fedatari públic. Algunes parelles, d'altra banda, "van firmar els contractes amb condicions de préstecs encara per omplir, de manera que en el moment de captar el client, omplien les dades que faltaven i els portaven al banc". Una altra acusació de l'advocat és que Pubsercel S.L., com a agent 95.847 del BBVA, "percebia possibles comissions per cadascun dels préstecs firmats".